donderdag 18 juni 2015

Beetje jammer wel

Een dagje vrij

Dinsdag had L een dag vrij. Ik wilde er iets gezelligs van maken en lekker met haar en S op pad gaan. Maar S schoof de nacht daarvoor om 2 uur naast me in bed en was een warm kacheltje, ze had hoofdpijn en buikpijn, echt ziek. We konden dus niet weg, beetje jammer wel. Maar terwijl S aan het begin van de middag lekker lag te slapen.


zette L alle spullen klaar


voor een heerlijke appeltaart.


Het zag er goed uit!

Chinese overburen

Ze zijn nog steeds aan het verbouwen, er is veel te doen. Meestal zijn hun kinderen niet mee, maar af en toe is N (ook 3) er en komt dan door de tuin (we hebben de schutting los gemaakt en een stukje open gezet) en gaat gezellig met S. spelen.


Wat doen we nog meer?

R en Mar spelen nog wel eens een spelletje. Dat vind ik zo gezellig als ik ondertussen aan het koken ben!


We gaan niet zo heel vaak meer, maar toch nog wel regelmatig naar de bieb. Ik heb een nieuw boek gehaald dat ik deze zomer wil lezen: Villa Rosa. Ik las de tip in 'Puur Zomer'. 


Gisteren haalden we weer een ijsje bij de Hema en gingen buiten op ons vertrouwde plekje zitten. Waar iedereen zomaar even zit, een straatmuzikant op de gitaar tokkelt en allerlei mensen voorbij lopen. Wij zaten lekker in het zonnetje, maar S vond het te warm en ging liever 'in het donker' zitten:)


We gaan nog regelmatig naar de tuin. Er bloeien al bloemetjes aan de 'sugarsnaps'plantjes. Binnenkort ga ik experimenteren met krieltjes, die lagen in de keukenla wortel te schieten, eens kijken of ze daar verder mee gaan als ik ze in de grond stop.


Na het tuintje is S vaak zo vies dat ik haar gauw in bad stop!
<



2 opmerkingen:

  1. Wat een gezellige blog weer! IJsje eten is zo leuk! Leuke foto's. Vooral van jou. Ik ken het boek helemaal niet. Wat vond jij ervan?

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.