donderdag 6 juni 2013

Eenvoudig leven (10)

Het 10de stukje over eenvoudig leven. 
Tijd om alles eens op een rijtje te zetten:



1. In deze blog kom ik tot de volgende defenitie van eenvoudig
    leven, die ook in de volgende blogs hierover  niet meer wordt
    veranderd of gewijzigd:
Mijn hart, mond en daden spreken zonder opsmuk één en dezelfde taal, overeenkomstig God en Zijn Woord.
2. Hier gaat het erom dat we als kind van God zeker mogen zijn van
    het feit dat God altijd met en bij ons is. Niemand en niets zou ons
    daaraan moeten laten twijfelen en het zou genoeg mogen zijn.

3. Eenvoudig leven is ook dat we binnen de gegeven grenzen
    mogen leven en onze ziel tot rust mogen brengen bij onze
    hemelse Vader.

4. Het kan goed en nuttig zijn om voor jezelf een levensdoel te
    omschrijven, te weten waarom en voor Wie je leeft helpt je om
    keuzes te maken.

5. Een belangrijke waarheid, met de titel van een boek kernachtig
    uitgedrukt: God speelt geen enkele rol in mijn leven, Hij is de
    Regisseur!

6. Er moet misschien nog zoveel anders in je leven, maar stop met
    maar blijven proberen! Het geheim is dat je je laat veranderen!
    Het is Gods werk, uitgevoerd op Zijn unieke, prachtige tijd en
    wijze! 

7. Zoek de echte vrede, rust, ontspanning, liefde, vreugde bij God
    en niet in dingen die voorbij gaan. Je mag deze dingen gerust
    gebruiken/doen, maar doe het niet om je innerlijke leegte te
    vullen.

8.  Vertrouw met je hele hart op de Heere. Het is een sterk 
    medicijn, het verkwikt je lichaam. Ik kan niéts zonder Hem doen.
    Ik ben altijd volkomen afhankelijk van Gods kracht die in mij
    werkzaam is.

9. De laatste tot nu toe: Wees niet te snel tevreden! Koester dat
    diepe, innige verlangen en jaag naar de volkomen vervulling van
    vreugde en liefde in Christus!

10. Hier is een overzicht te vinden van de tot dan toe geschreven
    stukjes over eenvoudig leven.
Bij deze zal ik jullie alvast bekend maken, dat hiermee de serie nog niet afgelopen is. Wat we nu aan eenvoudig leven hebben kunnen zien heeft vooral betrekking gehad op het persoonlijk leven met God. Maar er is nog een ander belangrijk aspect wat we niet uit het oog mogen verliezen. Want hoe ziet een eenvoudig leven eruit dat zich richt op de medemens, op de naaste? Dit zal er, denk ik, een stuk praktischer uit gaan zien. Ook hiervan kan ik het aantal blogs nog niet overzien, evenals de regelmaat daarvan. 

1 opmerking:

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.