dinsdag 13 augustus 2013

Wat doe jij 's avonds?

Een heerlijke cake-lucht verspreidt zich door de keuken. Dochterlief heeft er nog gauw 1 gebakken. Omdat het wel een uur duurt voordat het klaar is, is de koffie al op, maar dat mag de pret niet derven.



Na het avondeten was ik nog gauw even naar de bieb geweest om twee aangevraagde boeken op te halen. De eerste is om vingerpopjes te kunnen haken en de tweede is ' Dagboek als spiegel', 'een handboek vol inspiratie'.


Ik geniet van zulke kleine uitstapjes; van de vriendelijkheid van de bibliotheekmevrouw, van een mooi vest dat lekker warm is voor op de fiets, van het even alleen zijn en het me verheugen op een avondje aan de keukentafel met een stapel boeken, een schrift en een pen.

Eén van de meiden (9) komt gezellig bij me zitten met haar grote schrijfboek, waarin ze over haar leven schrijft, tekent en plakt. Ik mocht de bladzij die zij net gemaakt heeft in deze blog laten zien:

                                  
(Wow, hier krijg ik een mooi gevoel van.
Ik denk bijvoorbeeld: aan de bel van liefde.;-)

Later op de avond komt m'n 14-jarige zoon er ook bij zitten en besluit bij hoge uitzondering zich toe te wijden aan een gedicht. En ook deze mag ik in m'n blog verwerken:
Sommige mensen zijn slim, anderen niet.
De één ziet wat in een formule, de andere niet.
Neem nou Einstein, dat was een hele slimme man,
En ja, Pytagoras kon er ook wat van.
Ja, wij mensen maken daarin veel verschil,
Maar verder staan we er niet echt bij stil.
We zeggen bijv. 'Jij bent slim', of juist 'jij bent echt dom'.
Daar draaien we onze tong niet voor om.
Maahaar: Eigenlijk is het best wel supercool
Dat God ons allemaal apart maakt met een doel.

En zo vliegt de avond om,

Wat doe jij 's avonds??



2 opmerkingen:

  1. Kletsen met mijn man als hij terug komt van sporten. Lezen. Soms een filmpje kijken ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk blogje! Je zoon heeft talent voor dichten met een boodschap. Vanavond heb ik de was nog gedaan, maar vaak is het een uurtje niksdoen, koffie drinken, boek, nog wat lezen op het net zoals nu ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.