maandag 7 september 2015

Van 'abc' tot dankfeest


Het komt er maar niet van om een rondje te hardlopen. Maar vorige week liet ik even de boel de boel en rende een rondje langs de Maas. L ging mee op de fiets. Wat een donkere lucht kwam er aan! Dat hielp me om door te rennen!


In de huiskamer staat 'het kasteel' van S. Er wordt heerlijk in gespeeld. Hier leert R haar de grondbeginselen van het 'ABC'. 


En ook als er vriendjes zijn, hebben ze het er prima naar hun zin.
Meestal staat het kasteel er een paar weken en dan kan het zomaar een half jaar duren voordat ik 'm weer tevoorschijn haal.


Het blijft zo mooi dit, nieuw leven! Niet in de moestuin, maar in onze vensterbank! Het is een komkommerplantje. Ik geniet ervan om het van zo dichtbij te kunnen volgen, zonder dat er slakken of onkruid bij kunnen komen! 
 

L is altijd bezig, vaak samen met YouTube!:) Maar het is heel leuk, want het lukt haar om zelf van alles in haar haar te doen.
 

En soms mag ze zich uitleven op mijn haar:) 

Zaterdag hadden de (Chinese) overburen een groot dankfeest! Mar en L hebben de hele dag kinderen geschminkt. Dat was leuk! Ik heb een klein beetje geholpen met andere dingen, maar vooral heel veel gepraat met heel veel mensen. Ook met de overburen die schuin tegenover ons wonen. Mooie gelegenheid om elkaar eens iets beter te leren kennen, terwijl we hier al 11 jaar wonen!
 

Onze tuin werd ook gebruikt. We hebben de buren maar even gewaarschuwd, ze vonden het geen probleem. Het is de hele middag op een paar druppels na, droog gebleven.
 

Mar heb ik geschminkt. Ik vind het erg leuk om te doen en heb ooit eens een echt boek ervoor aangeschaft met allemaal voorbeelden. Dat schattige kleine hondje is het vriendje van S. Die komt elke dinsdagochtend spelen.
's Avonds zongen we nog een paar liederen.
Zo blij ben ik met deze mensen 'in m'n achtertuin'! 

1 opmerking:

  1. Mooi zeg, dat haar van L! Ik vind het altijd zo knap. Ik ben niet zo handig met vlechten.
    Wat een mooi initiatief: dankfeest!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.