dinsdag 5 april 2016

Dat hoefde van die gast niet.

Ik heb een makreel meegenomen en ik heb een Syrier getrakteerd voor een broodje makreel. Ik deed eerst voor zodat hij kon zien hoe hij broodje makreel klaar kan maken. De telefoon ging in het kantoor. Ik liep even weg en toen ik 3 minuten daarna terugkwam was de makreel al weg. Die gast heeft hele makreel op met alles erop en eraan. Makreel verdween volledig in zijn maag. Ik raakte in paniek en ik wilde de huisartspost bellen. Dat hoefde van die gast niet. Hij ging op een stoeltje zitten. Waterpijp erbij en alles was koek en ei.
Dit appje kreeg ik gisteravond van een broeder, zelf ex-moslim, die zich nu inzet om vluchtelingen zich thuis te laten voelen. M'n man en ik moesten zo lachen en dat alleen was al heerlijk! Het is een drukke tijd met werk en studie, dus we zien elkaar niet zoveel. Maar daar hebben we het even niet over. We zagen het helemaal voor ons. Dit soort verhalen hoor ik graag!

Voor degene die niet weten wat een waterpijp is (niet dat ik het je uit kan leggen):

  Iran: Genieten van de waterpijp:  

Op school hebben ze het natuurlijk ook over vluchtelingen. S (4) waar ik het zelf nog niet eens serieus mee over heb gehad, had het vanochtend over 'Italië, waar ze een boot en tenten hebben, voor mensen die moeilijke dingen hebben meegemaakt, die geen geld meer hebben en dus in de tent slapen.' Zo mooi om haar te horen vertellen over iets dat ze op school meegemaakt of gehoord heeft en wat haar duidelijk heeft geraakt. Soms kan ik er geen touw aan vast knopen! Ze hoorde dit lied, wat L me liet luisteren en zei vol vuur: 'Jaa, die heb ik ook gehoord op school!!!' Ik deel het graag hier, het is ontroerend mooi!



1 opmerking:

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.