donderdag 19 mei 2016

Beetje prut vandaag!

Het gebeurt niet zo vaak, maar voor vanavond had ik Mar beloofd om haar te helpen met het leren van geschiedenis. Het was vooral gezellig, nu maar hopen dat ze er iets aan heeft gehad, daar zullen we nog achterkomen!


Verder zouden L en ik verder gaan met onze Bijbelstudie uit het boekje 'Je Bijbel ontdekken, leidraad voor een tienermeisje' van Elizabeth George. Het is nog niet gelukt om er met regelmaat aan te zitten, maar zolang we er verder mee gaan, vind ik dat niet zo erg. Het is echt wel heel leerzaam en mooi. Als ik aan tafel na het eten een stukje lees over 'niets is onmogelijk voor God' en dat komt terug in de studie van vanavond, dan vind ik dat echt een knipoog van God!


Vanmiddag had ik een griesmeelbrood gebakken! Hij was best lekker, maar ik mis iets wat het allemaal bij elkaar houdt, het kruimelt nogal. Ik heb het recept uit een of ander kookboek, maar denk dat dit wel een beter resultaat zal hebben.


Vandaag was het verder een beetje prut! Werd voortdurend afgeleid door duizend en een dingen. Hoog tijd voor plan B!
Daar val ik altijd op terug als het me iets te chaotisch wordt, ik hing zelfs m'n jas aan het handdoekenhaakje in de keuken, zonder dat ik me dat later kon herinneren en vergat een afspraak die ik al weken geleden gemaakt heb. Ik doe van alles, maar er gebeurt niks. Dat!
Straks maak ik nog even een dagplanning voor morgen, tot op de minuut! Dat helpt me (meestal).

Time Is Precious… Waste It Wisely …Rustic Wood Wall Sign Clock (13.5”)


7 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke God, juist nu schrijf je over een God waarbij niets onmogelijk is. Je las erover na het eten, je werkte erover met je tienerdochter (wat bijzonder als het zo terug komt) en ik ga het tegen jou zeggen: als je het gevoel hebt dat alles te chaotisch word ga in de chaos maar naar Hem, Hij kan helpen de orde, de hoofdlijnen weer op te pakken ;) Wat een mooi stuk. Ik vind het mooi dat je met je tienerdochter zo 1 op 1 met Gods Woord bezig bent. Kostbaar wat ze nu leren en mogen ervaren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Dat doe ik hoor en Hij helpt inderdaad! Ik vind m'n de titel van m'n blog ineens niet meer zo passend!;)

      Verwijderen
  2. Gezellig om samen met je dochter geschiedenis door te nemen! En wat bijzonder, de knipoog van God! Zo merk je dat ons dagelijks leven geleid wordt, ook of juist in de heel gewone dingen.
    Het griesmeelbrood ziet er lekker uit, maar als er geen tarwemeel inzit, zal het inderdaad kruimelig worden.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat was het!
      Het was ook wel lekker, gelukkig, hoefde niet zoveel te kauwen!:)

      Verwijderen
  3. Ik ben erg benieuwd naar het boekje, ga ook eens kijken of ik het kan vinden. Succes met je plan B, vanmiddag uit school heb je aan je oudste drie meiden iniedergeval geen kind! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien leuk om met z'n vieren te doen!:) Als jij het elke week doet, haal je ons zo in!
      Ja, die meiden, lief van ze!
      Ik ga met S en R cakejes bakken!
      Fijne dag!

      Verwijderen
  4. Wat een mooi blog weer Lieneke!
    Leuk om te lezen hoe je je dochter overhoort.
    Lijkt me een mooi boekje voor tieners. Ik kende het nog niet, wel de boeken voor volwassenen van haar.
    Lijkt me de moeite waard om aan te schaffen voor onze tieners.
    Groetjes, Dieneke

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.