vrijdag 15 februari 2013

Bless the Lord o my soul




Dit prachtige lied kwam ik al een paar keer tegen op facebook. Daarna zelfs ook nog in onze gemeente, maar toen ik er thuis eens rustig voor ging zitten
drong de tekst pas goed bij me door. Wat ik het mooiste vind is dat er inderdaad wel 10.000 redenen zijn om God te aanbidden. En het idee dat wanneer mijn tijd hier op aarde voorbij is, ik nog 10.000 jaar zal zingen en daarna voor altijd... dat laat mijn hart een beetje harder kloppen en dus mijn bloed een beetje sneller stromen!

Elke maand zal ik een nieuw lied op m'n blog zetten, omdat ik die graag wil leren.

Misschien een mooie uitdaging om met elkaar een eerste aanzet te geven om uiteindelijk 10.000 redenen te hebben waarom we God (kunnen) aanbidden. Wie weet wordt het dan ooit een mooi boekje om uit te geven. Ben benieuwd naar jullie redenen!

5 opmerkingen:

  1. Het gezellige kopje koffie vanmorgen bij jou is er zèker een!

    (Kom ik nu op blz 1 te staan?)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, mooi zoals je het schrijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toen ik de titel van deze blogpost zag, dacht ik dat het Taizé lied zou volgen "Bless the Lord my soul" ken je dit? :) http://www.youtube.com/watch?v=hNN1GiQiReI
    Ja eindeloos mogen we Hem aanbidden, dat is het mooiste van al! Mijn reden voor deze aanbidding: ik heb Zijn Liefde gevoeld, ik heb Zijn Vreugde mogen voelen in mijn hart, en ik heb Zijn Liefde herkend tussen mijzelf en zij die me het dierbaarst zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kleinood;-)
      Ja, dat is zo, ik had het eigenlijk '10000 reasons' moeten noemen. Dat heb ik wel vaker, dan denk ik achteraf dat een andere titel beter was geweest, maar ja.
      Dit lied ken ik inderdaad ook, heel mooi!

      Verwijderen
  4. Ik kan helemaal blij worden als ik het lied hoor. Doet je nadenken over de kleine maar o zo belangrijke geneugten des levens.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.