woensdag 20 februari 2013

The end of the spear

Dit stukje is als voorbereiding op een volgende blog, waarin ik een paar citaten zal geven uit het boek 'Lijden is niet voor niets' van Elisabeth Elliot. 

5 jonge Amerikaanse zendelingen gaan naar de Auca's  in Ecuador om hen het Evangelie te vertellen. Zij worden echter kort na hun aankomst vermoord.




5 jonge vrouwen blijven als weduwen achter, waarvan één Elisabeth Elliot is.
Er is een boek over geschreven door Elisabeth '5 kruizen in de jungle', er is ook een film over gemaakt: The end of the spear'. Hieronder het eerste deel van een serie van 12, waarin de complete film te zien is. Alleen het eerste deel heb ik hierop gezet, de anderen zijn makkelijk te vinden op youtube. 
De film heb ik gekeken, maar heb een groot deel daarvan niet naar het scherm gekeken. Het is een krachtig getuigenis, die al veel christenen heeft geïnspireerd en voor velen een zegen is geweest.

Hier nog enkele quotes van Jim Elliot:
Waar je ook bent, wees daar helemaal. Iedere situatie waarvan je gelooft dat ze Gods wil is, beleef die intens.

Degene die geeft wat hij niet kan houden om te krijgen wat hij niet kan verliezen, is beslist niet dom 
Father, make of me a crisis man. Bring those I contact to decision. Let me not be a milepost on a single road; make me a fork, that men must turn one way or another on facing Christ in me.





Voor de mensen die ook bloggen: Heb je ook ooit een blog hierover geschreven, wil je dan de link in een reaktie plaatsen? Ik lees het graag!

3 opmerkingen:

  1. Ik heb ooit dat boek gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben de film ervan.
    Was tot tranen geroerd, zo indrukwekkend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb hem in het Spaans bekeken, de film. Erg indrukwekkend. Vooral de laatste aflevering.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.