vrijdag 6 juni 2014

20 dagen EGO, dag 10

Bijna weet ik weer hoe het was om 5 kleine kids te hebben onder de 8. Het gekke is alleen dat ik het ´weer weet´, nu ik een paar uurtjes 2 kids onder de 4 heb rondlopen. Maar ik weet weer hoe ze je voortdurend nodig hebben en er de hele dag door verwacht wordt dat je in alles ´voorziet´.

The Very Best Parenting Tips From Child Psychologists.
Pinterest

Vanochtend ging ik met 2 dochters (My en S) naar mijn jongste zusje. Hebben we genoten van het heerlijke zonnetje. Kinderen in de speeltuin, daarna een broodje gegeten. Haar oudste wilde wel met ons mee, geen probleem, ik vind het alleen maar superleuk als ik een beetje een band met m'n nichtjes en neefjes op kan bouwen. Dat was een poosje lastig omdat we geen auto hadden, maar nu we er een poosje 1 hebben nemen we het er maar van. Terwijl we een boterham aten dácht ik nog, zal ik een zwembroekje meevragen of schone/droge kleren, maar dacht 'naa, laat maar'. Dat had ik beter niet kunnen doen. Eenmaal thuis vermaakten ze zich prima in de tuin, ik had wat emmers water neergezet, wat al gauw vermengd was tot moddersoep en het duurde niet lang of de modderballen vlogen door de tuin, ze zaten al gauw van top tot teen onder. Maar ze hadden de grootste lol, ik liet het maar even zo. Heb nog even getwijfeld of ik ze allebei in bad zou laten weken of dat ik de tuinslang aan zou zetten, maar koos voor het eerste.

Baby Orangutan bath time
Pinterest

Gelukkig heb ik een voorraadje kleren in huis voor een groeiende peuter en zo was dat ook weer opgelost.
Daarna nog één poging tot in de tuin spelen met water gedaan, maar heb ze maar gauw weer binnengehaald. Zij even rustig achter een filmpje en ik de beloofde pannenkoeken gebakken.

En nu heb ik zin om met My, Ma en S naar de dichtsbijzijnde plas te gaan, zij spelen en hun energie kwijtraken in het water en ik lekker op een handdoek met een boek.

.
Pinterest

 Ik weet niet of het zover gaat komen, ik zou ook een flink rondje kunnen gaan skeeleren.

Oja, voordat ik naar huis ging, bezocht ik de kringloopwinkel daar nog even en kwam twee leuke boekjes tegen: 'Ik zag God in de Himalaya' van Bram Krol en 'Serving as Senders' van Neal Pirolo. Van zendingsverhalen gaat mijn hart altijd een roffeltje sneller kloppen.

2 opmerkingen:

  1. Modder is echt leuk om mee te spelen. Water en zand. Klinkt allemaal erg gezellig. Ben je nog naar die plas geweest?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vijf kids onder de 8 ... Dat lijkt me heel pittig. Ik heb het ooit 4 onder de 8 gehad.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.