zaterdag 14 juni 2014

20 dagen EGO, dag 13

Weer even bijpraten! De dagen gaan zo snel, we zijn veel op pad en daarnaast had ik ook nog een schrijfklusje met deadline. Vandaar dat het me deze keer niet lukt om elke dag een nieuwe blog te plaatsen.

Pinterest

Vandaag heb ik met het hardlopen een mijlpaal bereikt. 5 km aan één stuk door gerend! Ik ben hier echt een beetje verbaasd over. Het klinkt als een cliché, maar ik had echt niet verwacht dat ik dat ooit zou kunnen. En het is zo heerlijk, je bent natuurlijk flink moe van het hardlopen, maar zodra die moeheid weg is, heb je energie te over en kun je bijna niet wachten tot je weer kunt gaan. Geloof me, zo gaat dat in de wereld van hardlopers, het is verslavend! En daarbij heeft het alleen maar positieve effecten. Ik merk echt dat ik veel meer energie heb, ik ben veel meer in beweging. Of het aan het hardlopen ligt of aan het prachtige weer, daar ben ik nog niet zo uit, maar er zit geen stress meer in m'n lijf. Ik las ook dat het voor je psyche ook echt goed is. Er is een test geweest met mensen die depressief waren. De ene groep kreeg anti-depressiva, de andere groep ging hardlopen. Na vier maanden was het resultaat hetzelfde, maar hadden de hardlopers ook nog eens de voordelen van het bewegen erbij: betere conditie enz. Ik weet niet hoe betrouwbaar zo'n testje is, maar ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit. Vind het gewoon leuk om dat met jullie te delen.

En zo is het maar net!! @Loopmaatjes @hardlopenisleuk #hardlopen pic.twitter.com/Oi02xuLaHn
Pinterest

Vandaag heb ik nog iets anders gedaan, waar ik om de een of andere vage reden wat moed voor moest verzamelen. Ik heb mijn haar kort geknipt, in een bobline. Best wel een heel stuk er af, maar ik ben er zo blij mee. Niet dat eindeloze kammen door al die klitten heen 's ochtends! De reden dat ik er moed voor moest verzamelen is dat niet iedereen me stond toe te juichen hier in huis. Maar toevallig kwam er een fotoboek van een vakantie een paar jaar geleden voorbij, daar had ik het ook kort en dat gaf de doorslag.

Verder is het een rustig dagje. De twee oudsten zijn naar de EO-jongerendag. M is oppassen en L is naar een feestje. M zit met een duckie op de bank en S wilde haar badpak aan en in het badje. Ik vind het eigenlijk te koud, maar denk dat ze daar zelf ook gauw achter komt;)
Gisteren heb ik wat minikomkommerzaadjes gepland in een bak in de tuin en in een andere bak wat plantuitjes. Ik kreeg een grote bak met wortelplantjes, die ga ik over een poosje overzetten in onze moestuin en nog een bak met peterselie, die ik hier in de tuin houd. Als je gaat koken is het handiger om kruiden wat bij de hand te hebben. Met de moestuin gaat het goed. Ik ben zo blij dat we het met nog 2 gezinnen doen. Een stel is er heel veel in bezig geweest, waardoor ik er weer helemaal zin in heb. Het is zo ontmoedigend om te zien hoe plantjes opgevreten worden en het niet overleven. Maar nu hebben we er iets op bedacht en hebben we goede hoop dat het goed gaat komen.

Deze komkommerplant moet ik denk ik maar opgeven. Na een speurtocht op het internet denk ik dat hij de 'bleke vruchten ziekte' heeft opgelopen. De kenmerken zie ik inderdaad terug bij mijn plant: {lees verder op mijn blog ;) }
Pinterest

Nu is het echt de hoogste tijd om één en ander op te gaan ruimen. De was heb ik al weggevouwen, maar in de keuken is het nog een bende en de wc's mogen ook wel een beurtje krijgen. Dus, aan de slag! Tot de volgende keer, fijn weekend allemaal!

`
Pinterest


1 opmerking:

  1. Wat stoer zeg, van dat hardlopen! Echt heel gaaf!
    Haha, die quote vind ik ook grappig:)

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.