dinsdag 10 juni 2014

20 dagen EGO, dag 11

Extra gezellig weekend

Afgelopen zaterdag bracht ik onze oudste dochter naar m'n broer, die ergens in Zeeland woont. En dan kom ik gelijk al bij iets wat ik me voorgenomen heb. Als ik ergens heen ga, dan probeer ik er iets aan vast te plakken waardoor het gelijk een echt leuk uitje wordt. Ik loop al een poosje rond met het idee eens een leuk zomerjurkje te kopen. Ik heb er niet één in de kast hangen en baal er elke keer weer van op zonnige zomerdagen. Of ik wilde naar de kapper, zou het liefst de schaar er flink in willen zetten, maar ben er nog niet uit of ik het lef daar voor heb. Ik kijk ook altijd of er, daar waar ik heen moet, een kringloopwinkel is, altijd leuk om eens in rond te neuzen. Met zulke vage plannen liep ik zaterdagochtend rond. 
S-je liet ik bij papa thuis achter en M, M en L en B (vriendinnetje van L) gingen mee. 

Pool

Het was een heerlijke dag, ik was er écht even helemaal uit. De meiden gingen met z'n allen naar het strandje dichtbij en ik ben met m'n schoonzus naar een dorp geweest om te shoppen. Het was heel gezellig. Het grappige was, dat ik juist van de week dacht dat ik twee zusjes heb die 10 en 12 jaar jonger zijn dan mij, maar dat ik niet weet hoe het zou zijn om een zus te hebben die 10 jaar ouder is. Na deze middag drong tot me door dat het zoiets zou moeten zijn, gezien m'n schoonzus bijna 10 jaar ouder is dan ik:) Erg leuk dus! Gezellig gekletst over de opvoeding en tig andere dingen, ijsje gegeten, winkel in en uit en warempel twee jurkjes gekocht! 
's Avonds werden er hamburgers op de bbq gelegd en na het eten pakte m'n broer de tuinslang en spoot al die meiden schoon, wat natuurlijk gepaard ging met het nodige gegil. Toen weer naar huis gereden.

Fun!
Pinterest

Zondag was ook een warme dag. Wij hebben altijd een dienst om 10.00 uur en half 1, waardoor we een halve dag in de kerk zitten. De rest van de dag nam ik M en L mee naar het meertje in de buurt en stopte wat leesvoer in mijn tas. Hoe langer we daar waren hoe meer gemeenteleden erbij kwamen en ook dit was gewoon echt éxtra gezellig. 

Eleanor Roosevelt said, “All the water in the world cannot drown you unless it gets inside of you.”

Tweede Pinksterdag zijn we met M, L en S naar een plas gegaan. De bril van L verdween in het water, daar waar het behoorlijk diep was. Geen moment komt het bij me op om nog een poging te doen die bril te vinden. Maar manlief dacht daar anders over. Helaas heeft hij 'm niet gevonden. 's Avonds las ik Lucas 15, waar die drie gelijkenissen staan over 'iets' dat weer gevonden werd en hoe blij ze waren en buren en vrienden mee kwamen feesten. 

summer fun

Wat ik altijd wel kan blijven zeggen is dat wanneer de kinderen het naar hun zin hebben, dat je dan zelf als ouder ook geniet. 



5 opmerkingen:

  1. Gezellig om met je mee te gaan in je bezigheden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hm, Zeeland? Gezellig, dat klinkt een beetje in de buurt:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, ik ga binnenkort ver Zeeland in, als je het leuk vind, kom ik even bij je buurten!:) Heb je fb voor een persoonlijk berichtje? Alleen als je het leuk vind hoor en ik blijf niet heel lang!:)

      Verwijderen
  3. Ik heb alleen maar oudere zussen. Ik weet niet hoe het is om een jongere zus te hebben. Het klinkt echt heel gezellig, Lieneke. Wij hebben hier, 20 minuten vandaan, ook een meertje. je moet er voor betalen maar het is er heel gezellig. Zou iets voor jou zijn. Kom gewoon naar Voorthuizen in je grote vakantie :-) Hoe zien je jurkjes eruit?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk, we gaan ook een keer afspreken in de zomervakantie, goed?:))

      Verwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.