zondag 14 september 2014

4 maanden zonder facebook.

VIBEKE DESIGN: Hello September!

De kop van het facebookloze leven van 4 maanden, die ik mezelf heb vrij gegeven, is er af. 
Ik moet heel eerlijk zeggen, dat ik die keuze lastig vond om te maken, dat ik er een beetje tegenop zag en dat ik het een beetje zag aankomen, dat ik na een paar dagen alweer spijt zou hebben. Ik weet nog dat ik een paar maanden op facebook zat en het heerlijk vond om even 'uit m'n eigen wereldje' te gaan. Het is ook een prima middel om inspiratie op te doen over van alles en nog wat. En dan heb ik het nog niet eens over de leuke contacten die ontstaan zijn!
Aan de andere kant waren er de laatste maanden posts die ik wel kon begrijpen, maar waar ik geen facebook voor heb genomen. 
En dan komt dat idee ineens bij je op, maar ik heb een paar fbpagina's waar ik niet zomaar mee wil stoppen, omdat ik denk dat ik iets waardevols toevoeg. Maar toch maar even flink knopen doorgehakt, want hoe erg kan het zijn?

Hot Drink for a Cool Day

De eerste paar dagen merkte ik nog wel dat er niet alleen letterlijk best wel wat tijd in zit, maar ook dat het heel wat ruimte in mijn hoofd in beslag nam. Nu ben ik zover dat ik kan zeggen dat het ook uit m'n hoofd is. 
Ik mis het niet! Het nieuwe seizoen is begonnen en vergt veel energie en tijd van me, meer dan voorgaande jaren. Daar heb ik zelf voor gekozen en bevalt me beter dan ik had gedacht. Daar valt onder andere onder dat ik m'n best wil doen om meer (tijd, woorden, ontmoetingen) te delen met de mensen die me lief zijn. Daar kom ik nog niet eens vaak genoeg naar m'n zin aan toe. En als ik dat besef, denk ik, ik lijk wel niet lekker, dat ik m'n 'oude juf van de basisschool' laat weten waar ik mee bezig ben, wat me bezig houdt in het leven en in mijn gedachten, en de meest dierbare personen, die geen fb hebben, weten van niets! 
Vooralsnog vind ik het dus heerlijk deze pauze. Vooralsnog ja... want fb is ook gewoon leuk. Tegen de tijd dat het nieuwe jaar begint wil ik iets bedacht hebben hoe ik daar mee om wil gaan.

Autumn soup

Waarom ik voor 4 maanden heb gekozen, dat is eigenlijk omdat ik een aantal dingen gewoon anders wil aanpakken in dit seizoen en me daar op wil richten. Je moet dan denken aan het huishouden, maaltijden, overblijven op school, oppasochtenden enz. Maar ook de herfst, ik vind het een prachtig seizoen en wil er echt van genieten!

Hedgehog

Bloggen is anders. Er zijn me de afgelopen 2 jaar 3 bezigheden in handen gegeven, waar ik heel blij mee ben. Ik zie het echt als een geschenk van God. Drie dingen waardoor ik kan ontspannen, waardoor het voor mij makkelijker is om mijn hart uit te storten en waar ik energie van krijg. Een daarvan is het bloggen, de andere twee zijn haken en hardlopen. Ik vraag me regelmatig af waarom ik dit nu pas heb ontdekt. En Pinterest zou ik er bijna ook bij zetten, maar dat schaar ik onder het bloggen, nooit geweten dat mooie foto's zo inspirerend en ontspannend kunnen binnenkomen!

*

Dat waren zomaar even een paar gedachten, misschien wel leuk voor jullie om te weten;)

Conkers <3

8 opmerkingen:

  1. Hoi Lieneke, ik begrijp je keuze helemaal. Zelf heb ik mijn Facebookgebruik ook drastisch aangepast.
    Hopelijk mis je op deze manier niet de uitnodiging voor de Bloggersdag die we in november weer willen houden. Achter de schermen wordt gewerkt aan de organisatie van deze dag :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als alles rond is, zou je me op de hoogte willen houden met een emailtje? Ik hoorde al dat het een eind weg is. Mede afhankelijk van het programma zal ik kijken of het gaat lukken.

      Verwijderen
    2. Ik probeer er aan te denken Lieneke. Deze keer organiseren Tineke en Silvana het, dus je kunt ook met vragen bij hen terecht :)

      Verwijderen
  2. Een heel goed idee. Zelf ben ik ook al drastisch aan het minderen, maar aan een pauze inlassen moet ik nog even wennen, hihi.
    En ja, mijn favoriete seizoen is de herfst: prachtig met zijn kleuren.... ik word daar gewoon stil van.....
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het scheelt een heleboel tijd als je niet al die groepen, pagina's hoeft te bezoeken. Zoals je weet ben ik ook gestopt onder mijn eigen naam. In het begin idd wennen. Ook het idee dat mensen ineens geen contact meer met je zoeken zonder vond ik best apart. Gelukkig heb ik een paar mooie contacten er aan over gehouden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat met die contacten is zo, maar juist dat is ook een reden om er even mee te stoppen. Ik verlang naar iets meer dan fbcontact. Wat dat betreft voel ik me ook echt gezegend met de contacten die mede door fb zijn ontstaan!

      Verwijderen
  4. Meer tijd, woorden, ontmoetingen delen. Daar gaat het om ja. En om wat meer rust uit te stralen. Geniet van je facebook-pauze! Misschien wil je nooit meer terug.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.