zondag 22 maart 2015

De prijs is te hoog!

Santorini, Greece

De laatste tijd hoor ik of lees ik het volgende best wel vaak:
'Al zou je de enige mens zijn, dan nog zou God Zijn Zoon voor jou gegeven hebben'.
Daarmee wordt aangegeven hoe waardevol je als mens bent voor God.
a girl and her lamb

In de tekst die op het plaatje staat wordt het echter omgedraaid en staan niet wij als mens centraal, maar de hoge prijs die onze Verlosser heeft betaald. Eigenlijk zegt God hier: 
'Het is me niet genoeg als alleen het volk Israël gered wordt, de prijs is te hoog! Ik zal alle heidenvolken erbij insluiten tot aan het einde der aarde'.
Dit vind ik zo mooi, juist als we in deze tijd denken aan het lijden en sterven van Jezus.
And I, when I am lifted up from the earth, will draw all people to myself. John 12:32

Maar ook het eerste gedeelte vind ik bijzonder. Het is Jesaja die dit zegt en zo beleefd, maar ook Jezus Zelf. Dat Hij dat zo ervoer: 
'Tevergeefs heb ik mij afgemat, voor niets en vruchteloos mijn kracht verbruikt'.
Daarmee laat Hij zien hoe dichtbij Hij is gekomen, hoe Hij ook hier mee geworsteld heeft en naast ons staat. Daar word ik stil van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.