vrijdag 24 april 2015

Vrije dagen!

Twee lange vrije weken, eigenlijk drie; 14 lange, vrije dagen, eigenlijk 21, liggen voor me, eigenlijk voor ons! Eerst hebben de kids twee weken vrij, de tweede week en de week daarna heeft K ook vrij. Dat hebben we expres zo gepland, dan hebben de kinderen een week lang hun vader om zich heen en die week daarna ben ik de gelukkige:)

cute family photo pose

Ik ben nog steeds niet zo van de planning, maar er zijn een paar dingen die ik wel in gedachten heb en wil gaan doen, of eigenlijk, die moeten gebeuren. De eerste is een schrijfopdracht waar ik mee bezig ben, het heeft te maken met stukjes schrijven bij het boek Ezechiël (verder verklap ik het nog niet, dat komt later). De laatste weken is er weinig van terecht gekomen, de komende drie weken wil ik er flink mee aan de slag. Praktisch betekent dat dat ik er elke dag een uur aan wil werken. Ik ben dan ook van plan om elke ochtend lekker op tijd uit bed te gaan, hopend dat de andere het uitslapen weer gauw onder de knie zullen hebben, wat meestal geen heel groot probleem is.

Book...

Het tweede wat moet gebeuren is het zaaien in ons moestuintje. Ik hoop dan ook op af en toe een lekker zonnig middagje of ochtendje en wil er echt een feestje van maken elke keer als we daar heen gaan. Waarom ik een feestje altijd accosieer met iets lekkers eten of picknicken weet ik niet, maar gezellig is het in ieder geval wel.


Wat er verder op de planning staat... Vandaag of morgen krijgen we de Rotterdam pas binnen en daar gaan we zeker gebruik van maken. Wat precies weet ik nog niet, maar weer of geen weer, er is altijd wel iets te doen.

via Marion WD

Verder begin ik op 11 mei, dat is na de vakantie van de kinderen, met het '17-dagen-dieet'... en ooh verschrikkelijk, ik houd niet van dieten!! Ik heb werkelijk nog nooit ook maar een dieet gevolgd. Deze geef ik één kans! Het is een dieet van 4 x 17 dagen en die vierde is zoals je voortaan verder je eetpatroon kan inrichten. Ik doe het omdat het eigenlijk precies past in de manier hoe ik uiteindelijk wil leven. Gewoon gezond en af en toe mag je best een patatje! Maar daar begint het niet mee natuurlijk. Ik ben het boek wat er bij hoort al aan het lezen en probeer alvast wat dingen uit, zodat het straks niet al te moeilijk en ingewikkeld wordt.
Genoeg erover, ik zal jullie te zijner tijd wel op de hoogte houden. Heeft iemand hier ervaring mee? Iemand bij ons uit de kerk wel en wel een heel positieve, dat scheelt ook en is de druppel dat ik dit dieet voor één keer een kans wil geven.

chucks and scooter

3 opmerkingen:

  1. Leuk blogje Lieneke en wat een leuke plannen heb je. Ik ben wel heel benieuwd naar alles wat je gaat schrijven.
    Geniet van jullie vrije dagen!

    Met het dieet dat je noemt, heb ik geen ervaring. Wel weet ik dat het GOK (grip op koolhydraten) heel erg goed helpt en bovendien gezond is. Je zou mijn zus hiervoor om advies kunnen vragen. Zie www.dekeukenvanmartine.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het klinkt allemaal gezellig!
    Ik ben benieuwd naar je schrijfopdracht! Zeg je even wanneer t in de winkel ligt? :)
    Knap dat je n dieet gaat doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met een 14 dagen dieet geen ervaring..maar hoor graag als t werkt,dan kan ik dat ook eens proberen :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.