donderdag 27 augustus 2015

Vandaag is de dag!

Eigenlijk had ik gezegd dat ze niet meer met water mocht spelen. Maar ik keek uit het raam en zag een dansend meisje, spelend met de Chineesjes èn met water! 


   

Even wist ik weer hoe het voelt om klein te zijn, te leven bij het moment en te genieten van het leven. Heerlijk! En natuurlijk wilde ik dat moment niet verstoren.

Vaak word ik 's ochtends wakker en dan denk ik: 'weer een nieuwe dag!' en zo ook 's avonds: 'Weer een dag voorbij!' Het dringt dan tot me door dat 'vandaag' dé dag is! Wil ik het leven leven, dan moet ik dat vandaag doen! Het heeft geen zin om in het verleden te blijven hangen of me zorgen te maken over wat nog gaat komen. Vandaag is de dag die God ons heeft gegeven, is dat niet heerlijk?!

En dan laat ik dat kleine meisje van 3 zich maar voor de tweede keer nat maken, wat geeft het eigenlijk?


Gisteren heeft R (16) zich ingeschreven voor een DTS in Australië. En vanochtend kreeg hij een toezegging van een groot bedrag! Wat een bemoediging, wat een avontuur! Dat zijn mooie momenten waarin God heel duidelijk laat zien dat Hij er achter staat en met hem mee gaat. Dat is niet alleen belangrijk voor hem, maar ook voor zijn moeder!:)

Elke ochtend mag ik een lege dag in Gods hand leggen en elke dag vult Hij die! Voor Zijn eer, voor Zijn heerlijkheid, voor Zijn toekomst!

Beautiful


1 opmerking:

  1. Mooi stukje! Wat bijzonder dat jullie kind die de DTS wil gaan doen, een geldbedrag ontving!

    groeten van Marijke

    p.s. ken je dit gedichtje:

    Vandaag is de dag,
    hij komt maar één keer,
    morgen dan is het
    vandaag al niet meer.

    Niet zeuren, geniet
    van het leven, het mag,
    maar doe het vandaag,
    want vandaag is de dag.

    Toon Hermans

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.