zaterdag 21 september 2013

Angst

In het negende hoofdstuk springt één stukje er uit, dat ik graag met jullie deel. Voor mij belangrijk omdat 'angst' vaak (en nog wel eens) echt een worsteling is geweest. Het verlamd je, letterlijk en figuurlijk kom je er geen stap mee vooruit! Deze les uit 'In de arena' is dus een goede, wijze raad, die ik me met vallen en opstaan eigen maak.

Pinterest
Ik hoorde Ruth Stull eens zeggen, dat de dingen waar zij bang voor geweest was, toen zij naar Zuid-Amerika ging, haar nooit waren overkomen, maar dat haar veel grotere gevaren te wachten stonden! Ik moest glimlachen, toen ik dacht aan de laatste jaren, die ik in China doorgebracht had, want mij was precies hetzelfde overkomen. Dus het is nergens goed voor, als wij ons een voorstelling maken van alle narigheid, die ons te wachten staat! En in de dingen, waar wij niet op gerekend hadden is de hulp van de Heer afdoende, dus laten wij er onze vrede maar niet door laten verstoren.

N.a.v. hfd 9 uit 'In de arena' van Isobel Kuhn



1 opmerking:

  1. Angst. ja, herkenbaar. doet me denken aan de spreuk; de mens lijd het meest door het lijden dat hij vreest... Een troost mag het zijn dat God ons vaak zegt in de Bijbel dat we niet bang hoeven te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.