woensdag 25 september 2013

Haken en breien

Een jaar geleden begon ik met haken, dacht dat het wel weer over zou gaan, zoals met wel meer uitspattingen van creativiteit gebeurde. Maar niets is minder waar, ik ga het steeds leuker vinden.
De babydeken waar ik het over had in een vorige blog is klaar! Ik kan het nu nog niet laten zien, want ik ga het zondag pas geven.

Deze Bijbelhoes heb ik voor m'n dochter gemaakt, in de hoop dat haar Bijbel iets beter tegen het ruwe leven kan dan het vorige exemplaar! Het randje mocht er van haar wel af, maar ja, dan was het te kort;-( Blijven oefenen;-)


Gisteren kwam mijn moeder en kreeg onze jongste dit door haar gebreide aapje! Wat een klus is dat, ik vind het helemaal leuk! 'Jakobus' is zijn naam! Is het geen schatje? En hoewel onze kleine meid nog geen flauw benul heeft van de hoeveelheid uren en werk en liefde er in zo'n aapje zit, heb ik het wel en heb ik Jakobus in m'n hart gesloten. Vanaf nu hoort hij er bij!

Vroeger had ik twee apen: Jan en Kees. Jan was een lange slungel en Kees was een kleine. Als de dag van gisteren herinner ik me hoe ik ze allebei bij me in bed nam en altijd liep het op het zelfde uit: Jan kreeg klappen en werd naar het eind van m'n bed gesmeten en Kees nam ik in mijn armen en daar viel ik mee in slaap. Leuke stof voor een psycholoog denk ik;-)
Ik heb nog één kangaroe-moeder, die ik kreeg van een lieve tante van me, het kleintje is in de loop der jaren helaas kapot gegaan en verdwenen.


Herinner jij je knuffels nog van vroeger en heb je ze nog?




4 opmerkingen:

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.