woensdag 18 september 2013

Vergaderingen, clubjes en studies

Na een zomerstop begint het leven van clubjes en studies en vergaderingen weer. Laat ik beginnen met te zeggen dat ik dól op vergaderen ben! Gewoon, gezellig bij iemand thuis, de koffie met elkaar, in mijn geval vorige week de zelfgemaakte vlierbessensap van de vrouw des huizes, de gesprekken over dingen waar toch meestal wel je hart ligt (als dat niet zo is, dan begrijp ik als mensen een hekel aan vergaderen hebben), het samen zoeken naar oplossingen, wegen, plannen maken, notuleren, het is me een waar genoegen!


Wat clubjes betreft valt hier niet veel te beleven, alleen de 11 en 9-jarige gaan naar een woensdagavondclub, waar ze lekker kunnen knutselen, houtbranden, iets maken van hout, glasbranden, van alles, erg leuk. Het betekent wel 2 keer heen en weer fietsen door weer en wind, daarom ben ik niet zeker of ze elke week kunnen.


Onze oudste is aan een legeropleiding begonnen en gaat volgende week voor het eerst op bivak. Allerlei herinneringen komen boven van m'n broers die dat ook hadden omdat ze in dienst zaten. Maar ook het half jaar dat mijn jongste broer naar Joegoslavië ging, ik kan me nog goed herinneren dat post in die tijd ontzettend waardevol was, voor hem, maar ook voor ons. Dus stel ik mijn zoon voor dat ik hem zal schrijven als hij met bivak moet (eens in de 4 weken een midweek), maar dat was wat al te overdreven, daar zit hij nu nog niet echt op te wachten, misschien als hij ooit in Afghanistan zit!(?) Zit ik toch stiekem erover te denken een briefje in z'n tas te stoppen... Vind het best spannend allemaal.


Vanochtend neem ik vrij van elke huishoudelijke klus, wat gedaan moet worden is gedaan, nu neem ik de tijd om eens flink aan het babydekentje te werken, nog wat te schrijven en lezen, een boek ophalen bij de bibliotheek die ik aangevraagd heb. Dat vind ik zo leuk in andere blogs, als er een boekentip instaat, zo ben ik ook aan dit boek gekomen: 'Rust' van Carianne Ros, ben benieuwd.


1 opmerking:

  1. Spannend, zo'n legeropleiding! Gewoon iets lekkers toe stoppen doet het beter dan briefjes :-) En dan een memo erop.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.