vrijdag 6 september 2013

Boekentips gevraagd!

Het is stil in huis. Maar dat is niet erg, want ik lees mijn boek nu eens in één ruk verder uit. Zo heerlijk ongestoord kunnen lezen gebeurt niet vaak. Eerst in de tuin met een boterhammetje en een anderhalf jarig dochtertje die lekker met water aan het keuvelen is, lees ik dat de inkt bijna van het boek af spat. Dan in ons grote bed, waar dochterlief naast me in slaap valt, ik kom al dichter bij het einde. En dan in alle stilte in de huiskamer, waar je een spelt kunt horen vallen, lees ik de laatste hoofdstukken, waarna het boek met een zachte 'plop' dichtvalt...uit.


Ik lees eigenlijk nooit romans, het kan me vaak niet genoeg boeien of ik vind het gewoon een beetje te ruig, rigoureus of ranzig beschreven allemaal. Maar deze was goed! Er zijn er nog wel meer die echt goed zijn. Zo heb ik wel een top 3 van het 'soort' roman op mijn lijstje staan. Ik houd van verhalen die min of meer waargebeurd zijn of waar een geweldige les (of lessen) in zitten. Zo staan de boeken van Don Richardson bij mij op een onbetwiste nr. 1: 'Heersers van de aarde' en 'Vredeskind'. Zendingsverhalen die echt gebeurt zijn, die je niet uit kunt lezen zonder dat het zweet je uitbreekt en de tranen over je wangen glijden. Wat een machtig Evangelie hebben we!

Verder vind ik de boeken van Francine Rivers prachtig, maar 'Bevrijdende liefde' spant de kroon. Hoewel jaren geleden gelezen, denk ik er nog dankbaar aan terug.

Dan op nr. 3 'De Thuiskomst' van Randy Alcorn.

Het boek dat ik zojuist uit heb is van Aritha Vermeulen: 'Senta's bruidsvlucht'.


En omdat ik de schrijfster nu door al dat geblog een beetje ken, vind ik het gewoon ontzettend knap en bijzonder als je zo'n verhaal in elkaar kunt flansen! Ik heb respect voor de hoeveelheid voorafgaand werk en onderzoek die er gedaan moet worden voor zoiets als boek in de winkel of in mijn geval de bibliotheek ligt! Super Aritha! En alle andere schrijvers van romans, historisch of hedendaags of wat ook, petje af!
Neem eens een kijkje op haar wekelijkse schrijfblog!

Misschien ben jij wel een liefhebber van dergelijke boeken. Ik heb nu een beetje verteld wat ik graag lees. Zou je me een tip willen geven van een goed boek? Het is ook heerlijk ontspannend om er even mee te zitten. Ik houd me aanbevolen!

Nu het nog steeds heel stil is, ga ik gauw even een lekker bakje koffie zitten, zoéén waar meer schuim in zit dan koffie, met versgeraspte pure chocola eroverheen, mm. En dan ga ik gauw verder met haken. Nee, ik doe deze dag...deze week niet heel veel in het huishouden. Gun mezelf even de tijd om over te schakelen van een grotendeels 8-persoonshuishouden, naar de vele stille 2-persoonsuren!:-) Daarbij ben ik voor het eerst van mijn leven een behoorlijk projectje aan het haken: een babydekentje. De baby is inmiddels al geboren, dus ik wil het gauw af hebben.

 

Fijn weekend allemaal!







2 opmerkingen:

  1. Leuk, babydekentje breien. En dank je wel voor het linkje naar mijn blog!

    Boekentip: De twee boeken van Ineke Kraijo. ( de laatste heet Rose ). Heel mooi.

    Ik heb zin om een keer een bakkie bij je te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, welkom hoor, zal zorgen dat ik altijd chocola in huis heb!
      Ik zal eens kijken naar die boeken, bedankt voor de tip!

      Verwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.