zondag 3 maart 2013

Dat kan ik niet... of toch wel?

Dat kan ik niet...
Dat is een gedachte waar ik me veel te vaak op betrap.
Gelukkig dat ik me de laatste tijd bewust ben van deze gedachte, zodat ik mijn schild van geloof kan opheffen om deze verdraaid vurige pijlen te blussen voor het ook maar de kans krijgt het me neer te halen!

Waar dit prachtige schild dan wel uit bestaat wordt duidelijk in het volgende lied:


Vroeger dacht ik aan grootse en wonderlijke dingen die ik, 'later als ik groot was', allemaal wel  zou 'vermogen'. 
Nu ben ik al blij dat ik hele eenvoudige (nou ja, noem het maar eenvoudig!) dingen, als het runnen van het huishouden, het opvoeden van de kinderen, het tijd steken in mijn hobby's, gitaarles geven aan onze dochters, een andere dochter leren breien, het bijhouden van de was, m'n taken in onze gemeente met vreugde voorbereiden en uitvoeren, 'vrouw van' zijn, moeder zijn, vermag. 

Regelmatig gebeurt het dat dit lied, ooit op een kinderclub geleerd, door me heen gaat en ik ben er dankbaar voor. Het laat me beseffen dat het de genade van God is die me in staat stelt te doen waartoe ik geroepen ben.

Een poosje terug heb ik de dvdlessen 'God op Zijn Woord vertrouwen' van Beth Moore gevolgd. Er zijn veel dingen die ik van haar geleerd heb, 1 ervan wil ik hier voor je achterlaten. Het is een wat speelse manier, maar wel één die me helpt om mijn schild te heffen tegen gedachten die ik nergens in Gods Woord terug kan vinden.

Met mijn duim omhoog zeg ik hardop: 'Ik geloof dat God is Wie Hij zegt Die Hij is!'
Met mijn wijsvinger erbij omhoog: 'Ik geloof dat God kan doen wat Hij zegt dat Hij kan doen!'
Met mijn middelvinger erbij: 'Ik geloof dat ik ben die God zegt die ik ben!'
Met mijn ringvinger erbij: 'Ik geloof dat ik alles aan kan door Christus!'
En tot slot met mijn pink erbij: 'Ik geloof dat Gods Woord levend is en actief in mij werkt!'

Dus: heffen we onze hoofden omhoog en beginnen we deze week met het besef dat we alles vermogen dóór Christus die ons kracht geeft!!





6 opmerkingen:

  1. (ook) een goede blog ;) en heel herkenbaar! Ben benieuwd naar de videolessen van Beth Moore, staat het misschien op internet en heb je de link, of is het van een eigen video?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Elena,
      sorry, het is geen video, maar dvd('s). Ik heb het gelijk even aangepast;-)
      Deze serie bestaat uit 10 lessen van een uur, 5 lessen gaan uitgebreid over elk van die 5 punten die ik in dit blog noem. Daarna nog 5 anderen. Heb ze van m'n verjaardagsgeld gekocht;-)
      Ik heb ze nu allemaal bekeken en zou ze graag nog eens met een groepje bekijken, maar weet niet zo goed hoe ik dat aan moet pakken. Je leert écht dat je niet alleen ín God geloofd, maar dat je God gelóófd!
      Op youtube kun je haar zeker ook vinden, alleen haar engels gaat wel heel snel!

      Verwijderen
  2. Dank je wel. Wat een fijne blog. Heerlijk om te lezen. Ook wel omdat jouw bezigheden herkenbaar zijn voor mij, denk ik. Ja, zo ben ik ook de week begonnen. Genoeg is zijn genade. Hij geeft ons kracht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!
      Leuk die herkenbaarheden, ik kom er ook vaak tegen op andere blogs;-)

      Verwijderen
  3. Vandaag kwam ik voor het eerst op je blog terecht. Wat een mooie stukjes schrijf je! Dit stukje sluit aan bij mijn laatste blog. Heerlijk om elkaar op deze manier te bemoedigen :).
    Veel zegen en ga vooral door.

    Groetjes Mirjam
    http://geloof-huwelijk-gezin.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!
      Inderdaad heel bemoedigend en vaak zo herkenbaar!
      Fijne dag vandaag!

      Verwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.