zaterdag 9 maart 2013

Welkom!

Van harte welkom op deze blog!
Soms ben ik op internet aan het struinen en vind ik niet wat ik zoek. Maar heel zelden zal ik gehoor geven aan het idee dat bij me opkomt om er zelf mee aan de slag te gaan. Deze blog is het gevolg van zo'n zeldzaam gebeuren!


Ik hoop veel korte gebeurtenissen van christenen die op de één of andere manier onder druk stonden, uit heden en verleden, te beschrijven. Deze getuigenissen hebben een grote stempel op mijn eigen geloofsleven gedrukt. Er zijn ontzettend veel lessen die we van hen kunnen leren.

Wat me er ook toe brengt om met deze blog te beginnen is de zoektocht voor mezelf om deze mensen een vaste plek in mijn gedachten en gebeden te geven.

'Vervolgde christenen', zij zijn niet langer ver van ons. Vooral in de grote steden, in de internationale gemeenten die overal ontstaan kom je ze tegen. De mensen uit de verhalen die je hoort, krijgen een gezicht, krijg je lief, gaan je aan het hart.

De vraag 'hoe zal ik leven als christen als ik met vervolging te maken krijg?' heeft me lang dwars gezeten. Tot iemand me er op wees dat dit niet de juiste vraag is. De vraag die we onszelf moeten stellen is: 'Wat kan Jezus in en door mij heen doen?' Die vraag omvat heel mijn leven, alle omstandigheden, maar vooral het hier en nu!

Denkend hoe deze blog vorm te geven, komen er allerlei ideeën bij me boven. Van boekrecensies, gastbloggers tot een verzameling liederen die een link hebben met dit onderwerp en reisverslagjes van mensen (misschien van jou?) die naar landen zijn geweest om deze broers en zussen te bemoedigen.
Heb je ideeën, (reis)verhalen, blogs, lessen enz. die je graag op deze blog terug wilt zien, je kunt me hierover mailen: dankvoorjemailtje@gmail.com

'Zij waren te goed voor deze wereld'. Een zinnetje zomaar tussen een opsomming van de christenen in Hebreeën 11, die door geloof leefden (Willibrordvertaling). Zal het ook van jou en mij gezegd kunnen worden?
Kijk eens naar vers 41 van ditzelfde hoofdstuk en fantaseer er eens over als jouw naam daar zou staan:
'Door het geloof heeft ... ???'
Wees gezegend, bemoedigd, geïnspireerd en uitgedaagd om ook anderen tot zegen, bemoediging, inspiratie en uitdaging te zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.