donderdag 14 maart 2013

Ik geloof dat God kan doen wat Hij zegt dat Hij kan doen!

God kan doen wat Hij zegt dat Hij kan doen!
Ik heb zojuist deze boodschap van Beth Moore nog een keer geluisterd. 
Regelmatig dacht ik tijdens dat uur: 'dát moet ik even niet vergeten, dát moet ik onthouden!', maar het was te veel, dus zal er wel een keer komen dat ik het nog een keer ga beluisteren.
Toch wil ik een paar dingen alvast vastleggen. En ook omdat ik om me heen de belangstelling voor haar onderwijs opmerk, wil ik het hier delen en er zelfs een apart label van maken. Het zal nog wel vaker gebeuren dat ik haar aanhaal. Maar wel zeg ik er gelijk bij, dat hier niet alles mee gezegd is. Er zijn zoveel kanten, lees je Bijbel en laat de Heilige Geest je onderwijzen en leiden naar de volle waarheid!




Wat God in deze tijd doet, is Zijn bruid klaar maken voor Zijn komst. Daardoor is het werk van God... nee, dat zeg ik verkeerd. Daardoor is de prioriteit van Gods werk verplaatst van wonderen en werken aan de buitenkant, zoals onder het oude verbond, naar de binnenkant! Het heeft voor alles Zijn prioriteit onze harten te veranderen, klaar te maken, voor Zijn komst.

Beth haalt hier Efeze 3: 20, de o zo bekende tekst, aan:
Hem nu, Die machtig is meer dan overvloediglijk te doen, boven al wat wij bidden of denken, naar de kracht, die in ons werkt...
Naar de kracht die IN ons werkt!
Tegelijkertijd worden we opgeroepen te gelóven dat God bij machte is meer dan overvloedig te doen! 

Laat niemand je de hoop ontnemen en zeggen dat iets onmogelijk is! Niemand heeft het recht mij mijn hoop en jouw hoop te ontnemen. Laten we overtuigd zijn van het JA dat God in Christus ons wil geven. Als we God werkelijk gaan geloven en daarnaar gaan handelen, zullen we steeds meer Zijn Ja op in ons leven opmerken. 
Kijk naar Johannes 15: 7
Als jullie met Mij verbonden blijven en Mijn woorden in jullie blijven, vraag dan wat je wilt, en het valt je ten deel. 
Maar áls het gebeurt dat God 'nee' zegt, dan is dat omdat Hij het belangrijker vind om een nóg groter werk IN ons te doen!

Bemoedigend, aansporend vond ik de boodschap en ik laat het zachtjes landen in de grond van mijn hart...

Hier houd ik het bij, nogmaals er valt nog veel meer over te zeggen, dat ga ik niet doen.
Een kort blogje deze keer, nou ja, voor mijn doen dan. Dat is ook echt iets wat ik wil leren, met weinig woorden veel zeggen... een hele kunst, maar ook dat is mogelijk! 

5 opmerkingen:

  1. Dank je wel. Je zegt heel veel hoor. Mooie dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waar luister je dat, van Beth Moore?
    Is dat nl ondertiteld?
    Ik hoor meerdere mensen over haar, dus ik ben wel benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is een dvd-serie 'God op Zijn Woord vertrouwen', die ik zelf heb. Op youtube is het volgens mij alleen maar in het engels, beetje jammer. Ze praat zo ontzettend snel, dat je heel erg je best moet doen om haar te volgen als je niet al te vaak engels luister/praat.
      Die dvd's zijn inderdaad nederlands ondertiteld. Er hoort ook een werkboek (huiswerk noemt ze het) (ook nederlands) bij. Alleen dat boek is al heel mooi en leerzaam! Je kunt dan één keer in de week een dvd luisteren en door de week ook elke dag er mee aan de slag gaan.

      Verwijderen
  3. Hoi,
    Ik heb die Bijbelstudie gevolgd met een groep vrouwen. 10 weken kwamen we bij elkaar. We bespraken het huiswerk en keken de dvd, heel leerzaam en waardevol!

    Groetjes,
    Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.