zaterdag 23 maart 2013

Inleiding Serie Eenvoudig Leven

Eenvoudig leven.


Als je er met mensen over praat blijkt dat dat lang nog niet zo eenvoudig is, maar wel iets wat iedereen graag zou willen in de hectische, drukke, veel prikkels gevende tijd waarin we leven. Even googlen en je krijgt tal van sites en praktische tips, wie kan ons vertellen hoe je eenvoudig kunt leven? Wie heeft gezegd/geschreven dat het leven zo eenvoudig kan zijn?

Mijn gedachten gingen er mee aan de haal en ik dacht er even een blogje over te schrijven met als titel: 'De kracht achter een eenvoudig leven'. Bewust gekozen voor het woordje 'achter', omdat ik niet zo geloof in 'de kracht van dit of dat'. Wat mij betreft is er maar één kracht en dat is de kracht van het Evangelie van Jezus Christus. Hij zelf is de Opgestane Heer en de bron van mijn leven. Niet alleen voor een eenvoudig leven hier op aarde, maar voor een Leven waar geen einde aan komt. En Dié Kracht zit achter elk facet van mijn leven en mijn hoop is dat Hij steeds meer zichtbaar zal worden door mijn leven heen.

Ik begon dus te schrijven en bleef maar schrijven en had nog veel langer door kunnen gaan dan ik deed.


Vandaar dat ik kies voor een serie, waarvan ik het aantal blogs nog niet in kan schatten. Wel kan ik al iets over de inhoud vertellen. In elke blog zal ik een Bijbeltekst gebruiken en aan de hand daarvan een toepassing schrijven met als intentie een eenvoudig leven te creëren.
Belangrijk is een goede definitie van 'eenvoudig leven'.
Die heb ik eerlijk gezegd nog niet bedacht en gevonden.

Voor mij heeft eenvoudig leven te maken met:
- aandacht voor dat waar je mee bezig bent
- loslaten
- vasthouden
- een aktief leven in en door geloof
- leven binnen de mijn gegeven grenzen
- schoonheid
- afhankelijkheid

En heeft het niets te maken met:
- makkelijk
- zonder problemen/moeilijkheden
- zonder uitdaging
- zonder verantwoordelijkheid

Kortom:









Deze lijst is niet volledig, misschien dat ik het in de loop van de tijd nog aanvul of zelfs ooit nog tot een defenitie zal komen. Voor nu genoeg.

Wat betekent 'eenvoudig leven' voor jullie?


1 opmerking:

  1. Wat geweldig dat je ook echt iets bent gaan doen met dit onderwerp. Ik ga er ook eens serieus over nadenken. Ik zie uit naar je vervolg!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.