woensdag 8 mei 2013

Vakantie vieren, hoe moest dat ook al weer?

Vakantie vieren... hoe doe je dat ook al weer? Iedereen thuis. Allemaal komen ze zo'n beetje rond lunchtijd naar beneden en vertrekken weer naar boven zo'n beetje tegen middernacht (dat is toch 0.00??:-). Precies het tijdstip wanneer ik in een soort van dip kom. Met een dreumesje van 1 kun je het uitslapen wel vergeten, om half 7 is deze jongedame al wakker. Ik heb geprobeerd er 's avonds wat langer bij te blijven, voor de gezelligheid zeg maar. Maar dat was, zo bleek dagen later, geen overweldigend succes. Integendeel, als een dweil lig ik de volgende middag van 12 tot 4 op de bank met nog niet eens een restje energie waarmee ik nog iets positiefs zou kunnen bedenken. 's Avonds kreeg ik met moeite mijn arm omhoog om m'n tanden te poetsen en 's ochtends kampte ik met hetzelfde probleem om mijn gezicht te wassen.


Dat moet dus anders. 
En terwijl de avonden hier met name gevuld worden met films en docu's over de oorlog, houd ik het om half 10 gezien en vertrek met een stapel boeken naar boven. Vind ik het moment dat ik onder de douche sta normaal gesproken heerlijk, ik neem nu nog niet de moeite er helemaal onder te gaan staan, zo vervelend om met natte haren in bed te liggen! In m'n slaapkamer doe ik een waxinelichtje aan, wat nogal wat zorgelijke opmerkingen oplevert van de kids, die me in de loop van de avond nog een keer welterusten komen zeggen. Ik zet het raam open en geniet van het feit dat ik daar zo heerlijk bij dat open raam dat grenst aan het balkon, op de vensterbank kan zitten. Ik lees het stukje in de Bijbel wat aan de beurt komt, een heftig stukje, een stukje waar ik niets mee kan, waar de rillingen van over m'n lijf lopen en waarvan ik niets snap dat het beschreven wordt... mocht je nieuwsgierig zijn, ik heb het over Richteren (of Rechters) 19. Als iemand hier ideeën bij heeft, hoor ik het graag!
Ik praat er nog wel even over en ook nog over andere dingen met mijn hemelse Bruidegom, maar kan vervolgens vooral genieten van het samenzijn in stilte.
Zo lig ik die avond voor 22.00 uur in bed, laat de stapel boeken voor wat het is en slaap binnen een mum van tijd. Af en toe word ik wakker met een diepe vrede in mijn hart over het feit dat ik al zo lekker geslapen heb. En zoals ik al verwachtte, om half 7 hoor ik in een babytaaltje een duidelijk: 'drinken???' En dat is het begin van de dag. 

Een ontbijtje met ondertussen 3 meiden, daarna even de tijd nemen om te bloggen over wat maar in mijn hoofd en hart blijft rondzwalken, ik ben nog altijd blij met deze uitlaatklep! 


Het zonnetje schijnt en roept me naar buiten, de tuin in...er staan nog lege bloembakken, er ligt nog een onaangebroken zak aarde, er liggen nog kruidenzaadjes in de keuken, ook al zo leuk om mee bezig te zijn, maar het er naar uitkijken vind ik minstens net zo leuk. Nu eerst even koffie zetten.

En natuurlijk houd ik me aanbevolen voor alle goede, bruikbare, leuke tips om als moeder en vrouw te midden van haar man en kroost stralend en vol energie vakantie te vieren! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.