zondag 13 oktober 2013

Mis dit speculaasrecept niet!

'The sun comes up, it's a new day dawning'
Nog nadruppelend van de regenbui waar we door heen gefietst zijn, kijk ik uit het raam van het gebouw: Regen, regen, regen, alsof het nooit meer zal stoppen! Kwam er net iets van 'zon' over mijn lippen? Ja zeker, ik ben dankbaar voor de zon, ook als het regent, het zou maar wat donker zijn!


's Middags tijdens de worship komt mijn oudste dochter (13) uit de creche met m'n jongste dochter (1) naar me toe, ze heeft het helemaal gehad. En ik eerlijk gezegd ook, ik ga veel te laat naar bed. Dus doen we gauw onze jassen aan en trotseren weer en wind en fietsen naar huis. Thuis neem ik haar lekker naast me in bed, ze pakt m'n kettinkje en zegt: 'cooool!' Zo grappig!
Dit kettinkje kreeg ik voor m'n verjaardag van m'n 11-jarige dochter, helemaal zelf uitgekozen, ik ben er heel blij mee!


En de pompoenen heb ik in huis gehaald om heerlijke soep van te maken! Ik moet nog even moed verzamelen, want vind het geen makkelijk karweitje om ze klein te krijgen! Maar als ik eenmaal een kom soep voor me heb staan en de eerste lepel in mijn mond belandt, dan is al het werk weer vergeten! 

Dit schoolseizoen heb ik bedacht om het jaar in stukjes te verdelen. Van de ene vakantie naar de andere. Zo was het van zomer tot herfst 7 weken. Mooi om te overzien, leuk om tijdens elke periode de aandacht weer ergens anders op te leggen en van te genieten. Deze overheerlijke speculaas stond eigenlijk nog niet op het programma, maar nu het weer zo koud is, schuif ik mijn schema even aan de kant en liet ik een van de kinderen speculaas maken. Gisterenavond al een stukje van genomen en als we toch bezig zijn, dan ook gelijk maar warme chocolademelk met slagroom, mmm! Lopen jullie soms ook wel eens terug naar de keuken om er nóg wat slagroom op te doen?:-)


Soms kom je op een blog weleens een 'give-away' tegen. Ik heb het nog nooit gedaan en eerlijk gezegd ben ik het ook nog niet van plan. Maar deze keer zal ik jullie allemaal het recept van de speculaas geven. Het hoort een beetje dik te zijn en zacht. Ik hoef denk ik niet verder uit te wijden over hoe lekker het is:
350 gr. roomboter
450 gr. bloem
225 gr. donkerbruine basterdsuiker
1 zakje bakpoeder
3 eetlepels afgestreken speculaaskruiden
30 minuten in een oven van 180 graden.

En dit is zomaar even een plaatje van het cadeaupapier wat we nu in huis hebben, ik vind 't zo'n mooi, gezellig papiertje! Ik zou het bijna weggeven zonder cadeautje erin! (lol)













1 opmerking:

  1. Wat een mooi kruisje heb jij gekregen ooit. Je dochter heeft smaak :-) Dank je wel voor het recept. Ziet er niet al te makkelijk uit - ga ik ook proberen. Dat van dat schoolseizoen is een goed idee. Ik moet nu nog één weekje ...

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.