zondag 20 oktober 2013

The Cross, Jesus in China



Wanneer ik iets moois hoor in een preek of film, kost het me niet zoveel moeite om even terug te spoelen en woord voor woord het mooie op te schrijven.
Jaren terug bekeek ik de film 'The cross - Jesus in China'. Een heel indrukwekkende documentaire over jarenlang christendom- en vervolging in China, over Gods weg door de geschiedenis heen en getuigenissen van trouw en volharding door moeilijke tijden.
Uit deze film heb ik het volgende stukje overgenomen:
Veel trouwe gelovigen vergoten in het geheim heel wat tranen, wachtend en wachtend tot het weer licht zou worden! Ze leven om bloed en tranen te storten en zelfs hun leven te geven voor hun enige doel: het verspreiden van de liefde van hun hemelse Vader.

'Ik ben bereid mijn leven toe te wijden om aan iedereen die in pijn en duisternis leeft te vertellen dat Jezus van je houdt. De ware liefde van Christus kan nergens anders gevonden worden.'

'Heer, ik zal Uw kruis dragen en U volgen, want dat is de plicht van de discipelen. de moeilijkheden die ik gehad heb, zijn geen lijden, maar echte zegeningen van U. Ik weet dat dit een lange weg van pijn en tranen is... Maar ik ben vast besloten Uw weg trouw te gaan.'

Met tranen en gelach, liederen en stilte zijn we door ups en downs gegaan. We zijn door de diepste dalen gegaan.

Ik kwam het tegen in een boekje, daar had ik het opgeschreven. Opnieuw raakt het me en knaagt het in me. Wat een andere instelling dan de mijne als je kunt zeggen:
'Ik wéét dat dit een lange weg van pijn en tranen is... Maar ik ben vastbesloten Uw weg trouw te gaan.'
Kosten wat het kost, al is het hun leven, geven ze gehoor aan de grote opdracht en vertellen mensen van Gods liefde.

Jaloersmakend!
Hartverwarmend!
Levenveranderend!

Hieronder kun je 'The Cross' zelf bekijken. Het is helaas alleen in het engels.
Iets na 1:29:40 kun je het verhaal van Allan en Alice Yuan, door hen zelf verteld, horen. In deze blog schreef ik over hen.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.