woensdag 29 januari 2014

'slechts een verhaal'

Heb je dat ook weleens, de preek raakt je zó diep of het lied dat gezongen wordt dringt door tot op de bodem van je hart. Je zou het wel uit willen jubelen of misschien wel in huilen uit willen barsten... Je kijkt om je heen en er is niemand bij wie je hetzelfde ziet gebeuren.

In hfd. 2 van het boek 'Het dwaze van God', beschrijft de schrijver een dergelijke ervaring toen hij 11 jaar oud was. Het opgewonden gevoel dat hij had toen hij hoorde dat Jezus opstond uit de dood, verdween toen hij naar de mensen om hem heen keek en bedacht dat het voor hen 'nog slechts een verhaal was'. En hij sloeg het opstandingsverhaal op in de map 'interessante verhalen'.

Ik herken het en wil niet langer kijken naar de mensen om me heen op het moment dat God me aanraakt. God is een God die mensenharten weet te raken, precies op het goede moment, met precies de goede woorden of daden. Dit kan bij iedereen anders zijn, precies zoals het bij de unieke persoonlijkheid van die persoon past.

Pinterest

Koester het moment dat God je hart aanraakt, 
zoek naar mogelijke manieren om je vreugde en liefde te uiten 
en laat het een zegen voor anderen zijn!


In deze blog beschrijf ik iets wat me aanspreekt uit het 2de hoofdstuk van het boek 'Het dwaze van God' van Nik Ripken


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.