zaterdag 24 mei 2014

20 dagen EGO, dag 7

Vaak zijn het van die kleine momenten die een dag 'gezellig' maken: een praatje met de buren, een klein meisje dat naar je zwaait als je de was aan het ophangen bent, 's avonds laat nog even genieten van een gesprek met onze tienerzoons, een dochter die gezellig bij me komt zitten kletsen als ik de was op vouw of aan het koken ben.


Is it just me, or does the person doing the laundry look like a man? If so, I sense that the message of this photo was that of the (perceived potential) shift in gender roles if (goodness forbid! ;D) women started wearing pants. #Victorian #humor #fashion #1800s #homemaker
Pinterest

En soms is het iets dat net even anders is dan anders, wat het dan net wat gezelliger maakt: broodjes uit de oven, een zelfgemaakt lied van je dochter, of een nachtje met 4 dochters in de slaapkamer, omdat er een verflucht in hun kamer hangt.
Gezelligheid zit 'm niet altijd in uiterlijke dingen, het hangt heel nauw samen met je hartsgesteldheid. Wanneer mijn hart tevreden en dankbaar is, heb ik veel meer oog voor die gezelligheid. Gezelligheid, dankbaarheid, tevreden zijn, het ligt wat mij betreft allemaal heel dicht bij elkaar.

Free Thanksgiving Gift Tags & Note Card Printables
Pinterest

Op woensdag is het altijd een beetje extra gezellig. Dan komt de vriendin van onze oudste uit school, blijft eten en is er de hele avond. Iedereen is gek op haar en vind het reuzegezellig. Ze gaan buiten voetballen, inclusief de 2-jarige, er staat altijd muziek aan, we kletsen veel meer aan tafel, er wordt gedanst, gezongen, gek gedaan.
Het is zo waar, dat wanneer je kinderen het naar hun zin hebben, of ze nu heerlijk aan het spelen zijn of gewoon goed in hun vel zitten, je als moeder daar ook al heel erg van kan genieten.

Nog even een vraagje beantwoorden, welke films we hier kijken. Sinds kort hebben we Netflix (de eerste maand gratis). Daar staan films op voor alle leeftijden. Ik ben echt niet zo makkelijk, er zijn niet zo heel veel films die er door komen bij mij. Maar hoe ouder de kinderen worden hoe meer ik het los moet laten.

Mei.13 Dankbaar voor wederom een productieve dag. En dan weer het daarna NIKS-doen :)
Pinterest

 Ik kan er ook gewoon niet zo goed tegen, maar dat wil niet zeggen dat het altijd maar verkeerd is. Wat mij betreft gaat een film of programma uit zodra er één keer in gevloekt wordt. Dat principe heb ik heel lang aan kunnen houden. Nu denken ze daar zelf misschien anders over, maar ik hoop dat er toch ergens nog iets van blijft zitten. Ze hoeven er van mij niet zo krampachtig mee om te gaan als ik doe, maar hoop wel dat ze trouw blijven aan normen en waarden die ze zelf ontwikkelen. Wat de jongens nu kijken is 'prisonbreak', ze mogen het niet kijken als hier allemaal zusjes rondlopen! En de meiden kijken allerlei films, pas hebben we 'nanny mc fee' gekeken, allerlei honden/paardenfilms zijn ook geliefd en zijn er ook genoeg. High school musical vinden ze ook erg leuk, maar het hele sfeertje wat er hangt vind ik verre van prettig. Zulke films mogen ze dan één keer kijken en dan is het wel weer leuk geweest.
De jongste kijkt als ik aan het touwtje springen ben, wat nu haar grote favoriete programma is is 'Masha en de beer' en 'Penelope'.
Dit jaar heb ik 2 films gezien die ik leuk vond: 'Julie & Julia' (over bloggen en koken)  en 'The Help'.

Julie & Julia (2009)
  Ja, dit is echt m'n favoiet! Ik heb 'm al 2 keer 
    gezien en zit nu te denken met wie ik 'm 
nog een keer wil kijken:)    

Als jullie specifieke vragen hebben over hoe het hier allemaal reilt en zeilt in de opvoeding, vraag het gerust!

Sportief:
Zowel met hardlopen als met touwtje springen ben ik nu een stapje verder gegaan:
5-7-7-5, de streepjes zijn 2 minuten wandelen of pauze (in het geval van springtouwen). Behoorlijk pittig, ik voel het ook gelijk aan m'n voeten en kuiten, die hebben iets langer de tijd nodig om te herstellen van spierpijn ofzo.

4 opmerkingen:

  1. Wij hebben zelf geen tv, maar kijken wel veel films (op de laptop). We hebben dan ook een aardige verzameling dvd's die we ook uitlenen, ze zijn allemaal gescreend om het zo maar te zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hartstikke sportief bezig joh! Geeft 'n goed gevoel, zeker (behalve in je kuiten dan:))

    Pfoe, die films.. Dank je voor je reactie! Ik weet er eigenlijk nog zo weinig van, merk ik.. Paardenfilms en dierenfilms... ehm.. geen idee eigenlijk welke.
    We keken nu dus een oude serie van de eo (tekenfilm), en die konden we echt kijken met een kindje van 3, en 7 en 9. Was echt genieten met z'n allen op zaterdagavond na de friet..
    'n Serie lijkt me eigenlijk het leukste.. elke week zaten we met zn allen tye fantaseren hoe het verhaal toch verder zou gaan... zo gezellig, vonden we.
    Nu dacht ik aan kleine huisje op de prairie, maar waarschijnlijk vindt mn zoontje van 7 dat echt te spannend (die leeft zo intens mee... van wie zou tie dat nou toch hebben? ;))
    Maar bedankt voor de tips, ga es ff kijken op n moment van tijd over..

    O ja, jij schreef dat lang niet alle films er door komen. Betekent dat dat jij alles van te voren checkt? (da's toch bijna niet te doen, lijkt me..) Of bedoel je dat je het uitzet als het niks is?

    Leuk, dat je ook schrijft van welke films jij genoten hebt. ga ik misschien ook 'es kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi Lien, the help zou ik supergraag een keer willen zien!!
    Aan de Bona draait di avond 3 juni Les hommes et des dieux, welkom! (alleen voor vrouwen;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig, films kijken samen. Idd houd de vinger een beetje aan de pols. Vermeng het Licht niet met het donker.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.