dinsdag 13 oktober 2015

De oneindige volheid van God

Daarom kan Hij ook volkomen zalig maken wie door Hem tot God gaan,
omdat Hij altijd leeft om voor hen te pleiten.
Hebr. 7:25

 :

Voordat ik gisteren ging slapen las ik deze tekst.
Het ging over de oneindige volheid van God
en de volledige rijkweidte van de verlossing die Hij geeft.

Onze nood, leegte, zwakheid, de verscheidenheid van onze verleidingen en temperamenten, het bewezen karakter van onze corrupties, de teleurstellingen, de gevaren en de moeilijkheden waarmee Zijn arme mensen zijn bezeten en omringd.
Dat het gemanifesteerd zou worden dat er geen enkel geval, of omstandigheid, of zorg, of zonde, of moeilijkheid, waarvoor geen remedie en een voorziening is in Zijn volheid en in Zijn liefde.*

Het helpt me om net even anders te kijken 
naar de kleine en grote dingen in het leven die me dwars zitten.
En waar ik in gebed geen woorden voor vind,
er is Iemand die altijd leeft om voor mij te pleiten.



En in het Nederlands




*Vrij vertaald uit 'Come Boldly'

1 opmerking:

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.