donderdag 22 oktober 2015

Zo'n zin in de vakantie, maar...

Voordat ik het vergeet! Lees hier wat ik van het boek 'Lopen op het water' van Lynn Austin vind!

Deze week zit ik een beetje te balen van mezelf. Had zo'n zin in de vakantie, maar kan maar bar weinig hebben van de kids. Soms liepen er wel 10 kinderen door het huis en stond het volume wel erg hoog. Meestal kan ik dat allemaal best aan, alleen maar 1 week in de maand heb ik er moeite mee en moet ik eigenlijk wat rust in plannen. Maar wat als die ene week nu net in die ene vakantieweek valt? Maar gelukkig zijn er ook momenten van rust en ben ik wat meer op de achtergrond aanwezig. En als ik zie dat de kids zich in ieder geval goed vermaken, maakt dat alweer veel goed.
De bui trekt aardig over en er resten ons nog een paar dagen voor het schoolleven weer begint. Gisteren hebben we een hele lange pindaslinger geregen en voor het raam opgehangen. Een paar jaar geleden deden we dat ook en hebben we de mooiste vogels van heel dichtbij gespot! Ik zorg dat ik m'n camera in de buurt heb!



Vanochtend gingen we even op kraamvisite. Op de heenweg zag ik een paar kastanjes liggen, maar het regende en we fietsten gauw verder. Een paar meter verder vond ik het jammer dat ik niet even was afgestapt om ze op te rapen, ze lagen er zo mooi groot en glanzend bij! Op de terugweg regende het ook, maar toen zag ik iets waar ik tóch echt even voor moest stoppen. Dat had ik iets luider aan moeten kondigen, want L, die achter me fietste, botste bijna tegen me op!



Een kip met drie kuikens! Wat een donsjes! Ik had er zo wel een even willen vasthouden. Maar ik had al een pasgeboren baby in mijn armen gehad, het was goed zo!

Er staat nog één ding op het programma deze vakantie. Er liggen grote vellen papier te wachten. Met m'n dochters wil ik eens nadenken over wat vriendschap is, wat je van de ander verwacht, maar ook hoe je zelf een goede vriend(in) kunt zijn. Daar maken we een collage van. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Vanavond nog of morgenochtend/middag, want daarna gaan 3 kids naar een jeugdweekend.
Het zal wel stil zijn...

2 opmerkingen:

  1. Wat een schattige kuikentjes. En een erg mooie pindaslingers, ik hoop dat je lekker van de vogels kunt genieten!
    Kan me goed voorstellen dat het soms even teveel wordt met die herriemakers :). Zeker die ene week in de maand, om één of andere reden ben ik dan ook nooit zo leuk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat boek van Lynn Austin vond ik ook zo bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.