zondag 16 februari 2014

Inspiratieloos?

Vanochtend bedacht ik een grappige omschrijving van het woord 'typisch':
Je rammelt wat letters uit een toetsenbord en er verschijnen op het scherm dat er met een boel ingewikkelde draadjes aan vast zit, woorden en zinnen die iets weergeven van wat er in je omgaat.

Tot zover de omschrijving, je hoeft het niet persé ook grappig te vinden. Ik wil nog wel even verder gaan op de inhoud van die omschrijving. Want elke blog die je schrijft is maar een ontzettend klein deeltje van jezelf. Er zijn vaak tal van onderwerpen die door je hoofd gaan, een paar bewust, maar de meeste onbewust. Hier een greep uit wat er deze dagen in mijn gedachten opkomt:

  • Zondagochtend, geen ochtenddienst, eigenlijk wel lekker om zo rustig op te starten!
  • Voorjaarsvakantie, er staan wat leuke, gezellige dingen op het programma.
  • Ik ben bezig met 2 dekentjes te haken, maar moet eerst gauw de polswarmers afmaken.
  • Wat is het toch een mooi boek wat ik aan het lezen ben.
  • Zal ik het huishouden ooit écht goed onder controle krijgen?
  • Het schoolbord moet nodig eens schoongeveegd worden, ik zou er wel weer eens een leuke tekening op willen krijten.
  • M'n schoenen moeten gepoetst!
  • Al die prachtige kindertekeningen... waar laat ik die?
  • Heb ik pas alle cd's uitgezocht en opgeruimd, liggen ze weer overal en nergens.
  • Spierpijn van het hardlopen.
  • Lekker zonnetje, even op de bank genieten van een kopje thee.
  • Jeremia... zucht.

Zomaar een kleine opsomming, lang niet alles is gezegd, gesproken, beschreven.
En nu vraag ik me gewoon af hoe het toch komt dat ik gewoon even niet weet waar ik over moet bloggen!
Maar het is weer gelukt!:)


4 opmerkingen:

  1. Tja, er is altijd wel iets om over te schrijven....zo herkenbaar, zoveel om bezig te zijn en te blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kort maar krachtig Lieneke! Wat een schattige foto heb je erbij gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oooooowww je schrijft, alsof ik het denk..! (snap je het nog?) Alleen..ik schrijf het niet, omdat ik dan denk: dat wil toch niemand lezen (no offence;-)) Maar kijk es aan: ik lees het nu zelf, en ben er blij om. Hmm toch maar weer es zelf wat bloggen denk ik. kijken wie dat lezen wil. Thanks.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.