dinsdag 11 november 2014

Blessing my home

Wat zit ik toch gek in elkaar af en toe. Komt me gisterenavond dit ene artikeltje van FlyLady onder ogen, met tot gevolg dat ik vanochtend toch als een raket door m´n huis ben gegaan. Voor 9 uur had ik de ramen gezeemd, de was gevouwen, gestoft en voor 10 uur had ik het hele huis stof gezogen, de vloer gedweild, nog een was gevouwen en alles netjes aan kant.

En dat heet dan: 'Blessing my home', een ander woord voor 'huishouden' die ik vaker ga gebruiken, net als 'm'n huis gezellig maken'. L (10), die een beetje ziek is en een dagje thuis blijft, zag iets heel anders voor zich toen ik vertelde dat ik eerst 'blessing the home' ging doen!

Om 10 uur maakte ik een bakje met fruit klaar, dronken we koffie en heb ik nog gauw wat koekjes de oven ingeschoven. Zonde van de geur van schoonmaakmiddelen, maar dit is ook heerlijk!


M'n ideeën over advent vorderen langzaam. Ik heb een lijst met Bijbelgedeelten die we kunnen lezen in deze tijd. Ik wil héél graag een soort van stoffen puntzakjes maken en daar een soort van ketting van maken. Ik zag het ergens, maar kan het niet meer vinden.
Nu bedenk ik ter plekke dat ik ooit van een vriendin wat restjes stof heb gekregen, van haar moeder, die ooit bezig was met quilten. En het zijn nog kerstachtige stofjes ook!


En nog meer:

 

M'n handen jeuken om er mee aan de slag te gaan, maar ik weet nog niet zo goed hoe ik het moet doen. 

Jullie gaan het zien!:)


3 opmerkingen:

  1. Ha, wat een mooie uitspraak.
    Ik ben ook m'n home aan 't blessen:). Eindelijk, eindelijk werk ik allerlei achterstallige rommel en dozen weg, en zie de ruimtes weer gezellig en knus worden. Ik moest nog denken aan al jouw blogjes over huishouden enzo:), misschien hebben ze me wel op gang gebracht (in m'n hoofd, en pas maanden, maanden later met m'n handen:).

    Geniet van je koekjes, en beyerschap voor je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.