vrijdag 15 mei 2015

Dag 5 van het dieet



Dag 5 is alweer bijna om. En het gaat goed, maar misschien moet ik dat niet al te snel zeggen, want het is af en toe behoorlijk pittig. Woensdag bijvoorbeeld, gingen K en ik samen langs verschillende kringloopwinkels. Halverwege de middag kreeg ik zo´n trek, daarom doken we een Aldi in en kocht K van die lekkere kleine snackworstjes en ik een zak met appels en een bak druiven. En hoewel die druiven verrukkelijk mierzoet waren, stilde het al met al niet helemaal mijn trek. Toen we rond etenstijd thuis kwamen stond daar op tafel een doos met een paar stukken taart, compleet met roze marsepein, daar kwam nog bij dat de frietpan aan moest omdat woensdag bij ons 'patatdag' is! Nou, toen heb ik gauw een bord met allerlei rauwkost gevuld en een half blikje zalm erbij gedaan. En toen ik dat op had, ging het wel weer:)

Donderdagochtend waren we in de kerk en daarna werden we uitgenodigd voor een bbq in het park. Daar zijn we heen gegaan en eigenlijk viel dat nog wel mee. Ik houd echt wel van een lekker stuk vlees, maar nadat ik van een paar salades had geproefd, vond ik het wel genoeg. Het was een heerlijke middag, waar ik erg genoten heb van de fellowship, volleyballen, gitaar spelen en misschien nog wel het meest van hoe ik de kids zag genieten.



Tot nu toe heb ik er absoluut geen spijt van dat ik er aan begonnen ben. Er is al bijna 3 kilo af. We gaan dapper door! 

Nog even een reaktie op de reakties van de vorige blog.
Geen brood...tja, ik ben ook echt wel een broodeter hoor! Ik heb mezelf daarom ook echt heel veel tijd gegund om aan het idee te wennen om het voorlopig zonder te doen. Dan verving ik het ontbijt eens door yoghurt en dan weer de lunch voor een salade. En na die eerste 17 dagen mag je weer iets meer en kun je er bijv. om de andere dag een boterham bij eten... of twee.
Citroensap in warm water en dat op je nuchtere maag... ook dat is iets waar ik hartgrondige afkeer van had. Ik zal iets vertellen over mijn ontbijtgewoonten. Ik at elke ochtend, van kindsaf aan alleen maar boterhammen met hagelslag en/of vlokken! Iets anders kwam er gewoon niet of met heel veel moeite en al helemaal niet met plezier in. Op een gegeven moment wilde ik daar verandering in brengen, maar dat lukte niet zo heel erg goed, ik kwam altijd weer terecht bij het oude vertrouwde. Tot ik besloot de 40 dagen voor Pasen hagelslag uit mijn menulijst te schrappen. In plaats daarvan nam ik eerst een boterham met appelstroop, net zolang tot ik dacht, misschien is pindakaas ook wel lekker, en toen probeerde ik eens een schaaltje yoghurt. Na die 40 dagen was het echt over met de hagelslag, ik nam net zo lief een schaal yoghurt. En toen kwam dat dieet met die citroensap... nou, dat kon er ook nog wel bij. Eerst een klein beetje, steeds meer en nu een halve citroen en daar blijft het bij. Echt vies is het niet, maar lekker... ook nog niet. En soms vind ik er zo niks aan om daarmee te beginnen dan eet ik eerst m'n yoghurt op! Het schijnt wel echt heel goed voor je te zijn!

Lemons: how to freeze them:  To freeze lemon slices that you can drop into drinks, lay them out on a cookie sheet and set them in the freezer for a few hours. Once they’re solid, collect them into a zip-top storage bag, where they’ll stay frozen individually (and not clumped together into a yellow iceberg if you were to freeze all the slices together in the bag).

Tot slot... Wat mij enorm heeft geholpen om er echt voor te gaan is levende voorbeelden van mensen die gewoon flink wat afgevallen zijn en het er af weten te houden. Daar ben ik er nog niet heel veel van tegen gekomen, maar precies genoeg om mij dat zetje in de rug te geven wat ik nodig heb.

1 opmerking:

  1. Lijkt me een krachtig dieet.
    Krijg je wel genoeg vitamines binnen?
    Heb je er een cursusboek bij?

    BeantwoordenVerwijderen