maandag 27 oktober 2014

Weer wat bedaard

Iedereen is weer naar school. Mijn gemoed is weer wat bedaard, wat een verschrikkelijke week was het eigenlijk vorige week. Net nu ook nog eens manlief drie dagen vrij had. Nou ja, 'vrij', dat viel ook een beetje tegen, er was nog wat werk dat thuis gedaan moest worden en dat viel een beetje tegen. Er kwam niks uit onze handen en we waren af en toe goed shagrijnig, de hoofdpijn blijft maar terugkomen.


Een paar vriendinnen vroegen me hoe de vakantie was, en ik was blij dat ik eerlijk kon zeggen, dat het niet lekker liep. Soms lijkt het of alles maar leuk en gezellig en ontspannen moet zijn, maar zo zit het leven, of in elk geval ík niet in elkaar. Vandaag is iedereen weer naar werk en school en ben ik toch wel blij verrast hoe netjes het nog is in huis!:)

fallonpfeiffer: Good textures/patterns happening here

Het is inmiddels een beetje een gewoonte van me geworden om ook in 'donkere dagen' de kleine, mooie momenten eruit te lichten en die te koesteren. Maar als ik alleen die noem, lijkt het of altijd alles maar goed is.
De gebedsavond zaterdag was indrukwekkend en haalt me ook weer even uit m'n eigen kleine wereldje.

Hebrews 10:23 Let us hold tightly without wavering to the hope we affirm, for God can be trusted to keep his promise.
Pinterest

Gisteren was echt een rustdag, 's ochtends even hard gelopen, toen naar de kerk, normaal gesproken blijf ik dan gelijk voor de tweede dienst, maar ben nu naar huis gegaan. Probeerde nog wat bij te slapen, maar dat lukte niet helemaal doordat de overbuurman zijn muziek nogal hard aan had staan, overigens had ik er geen moeite mee om nu stil mee te luisteren met: 'Bless the Lord o my soul...' en een uit zijn hart hard geroepen 'JESUUUUS' erdoor heen. Dat vind ik zo leuk, woon je midden in de stad en hoor je dat!

Mounted Art Bless the Lord O My Soul Hymn by ToSuchAsTheseDesigns, $45.00
Pinterest

's Middags een heerlijke grote pan pompoensoep gemaakt, die erg lekker was. Ik heb nog zoveel over, dat we er vandaag ook nog van eten.

Simpele pompoensoep -- Very good, even without the cooking cream!
Pinterest

Ik hoorde gisterochtend van iemand dat ze zichzelf als jaarthema meegegeven had: 'Dien ik Jezus? Doe ik écht alles voor Hem, of voor de mensen?' En ze is naar haar huishouden gaan kijken en is het echt voor Jezus gaan doen. Ook de maaltijden maakt ze nu klaar voor Hem en haar gasten verwelkomt ze alsof Hij het is. Zulke getuigenissen werken aanstekelijk!

Pinterest

3 opmerkingen:

  1. Mooi, die laatste getuigenis. Ik neem hem mee als tip. Hoop alleen dat ik het kan onthouden. Vooral als ik mijn dag niet heb (wat toch nog wel eens voorkomt) vergeet ik juist zulke dingen.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach jakkes, wat vervelend hè, zo'n week met veel chagrijn en hoofdpijn! Ik vind het dan wel weer mooi dat je het zo eerlijk schrijft, gewoon omdat het je blog zo ècht en puur maakt.

    Haha, je overbuurman met zn liedjes:).

    Mooi...dat: 'Dien ik Jezus? Doe ik echt alles voor Hem, of voor de mensen?'
    Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat laatste vind ik zo mooi: dienende houding! Vervelend dat je zo'n nare week achter de rug hebt. Maar wie weet ..... gaat het nu wel beter?

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.