dinsdag 29 maart 2016

Alle naties, volken, stammen en talen

Als je tijd hebt, ga deze aanbiddingsliederen eens luisteren, al is het maar een klein stukje van elk filmpje! En verwonder je over de veelkleurigheid, grootheid, diversiteit en creativiteit van God!
Elke knie zal Hem aanbidden en elke tong zal belijden dat Jezus Heer is! Maar hoe verschillend zal dat uit elke mond komen. Samen met mensen uit alle naties, volken, stammen en talen zullen we onze God aanbidden. Ik vind het echt mooi om naar te luisteren! En als ik dat dan  hoor, denk ik: ik zou er een paar uit mijn hoofd moeten leren, leuke uitdaging! De Iraanse (Farsi) versie ken ik al een beetje.

Ralph Stanley's fingers rest on his banjo, which has traveled everywhere from coal mining camps to gin joints to Carnegie Hall. Photo by Jim Herrington:

Zouden jullie in een reactie een link naar (een van) jullie mooiste anderstalige liederen willen plaatsen? Misschien ook met een beschrijving waarom je het mooi vind en als het kan waar het lied over gaat! Dan zal ik daar nog eens een blog aan wijden!
Die van mij vind je helemaal onderaan!

Arabisch:


Afrikaans:


Chinees:


Farsi:


Zuid Amerikaans:


Dit lied is in het Indonesisch en is een gebed aan de Vader, de laatste zin betekent: Jezus ik houd van U! Ik leerde het van een Indonesische jonge vrouw. Ik leerde haar wat gitaar spelen en zij leerde mij een paar liederen. Zo'n lied vergeet je niet zo gauw meer (als je het heel, heel vaak gezongen hebt)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.