woensdag 2 maart 2016

Hij had z'n t-shirt uitgedaan en om haar hoofd gedaan.

Hemels! Dat is het enige woord dat een beetje in de buurt komt bij de internationale worshipavond gisteren. We aanbaden God met Afrikaanse, Perzische, Arabische, Oost-Europese, Spaanse, Engelse aanbiddingsliederen en bands en op het laatst sloot de band trinity af met een paar prachtige liederen. Man, wat een energie heeft die gast!:)

piano and violin--beautiful instrument combination:

Wat het nou precies hemels maakte... 'Every praise is to our God!' was één van de eerste liederen en dat was ook de toon voor de hele avond. Het is lang geleden dat ik me zo vrij gevoeld heb. Vrij om te dansen, vrij om mezelf te zijn en te genieten van al die mensen van al die culturen om me heen! Het was een voorproefje op de hemel, de vreugde, de eenheid, de diversiteit...God is groot!

Wat me de hele avond nog een beetje met beide benen op de grond hield, was de jonge vrouw uit het Midden-Oosten die met haar dochtertje voor me zat. Er ligt een moeilijke weg achter hen waarin trauma's opgelopen zijn, maar ook voor hen, de onveiligheid van een onzekere toekomst.
En toen zongen we dit lied en kon ik het niet nalaten om even m'n hand op dat kleine meisje haar hoofd te leggen en de vrouw even vast te houden en 'God bless you' te zeggen. Het was voor mij zo'n krachtig getuigenis om juist deze vrouw vol aanbidding te zien zingen en dansen!!


En toen sliep ik vannacht heerlijk tot een uur of half 3. Onze oudste zoon (19) kwam onze slaapkamer binnen om te vertellen dat hij thuis was van zijn werk. Hij werkt in de keuken van een restaurant en dat wordt nog wel eens heel laat. Hij vertelde ook dat hij 112 had moeten bellen. Hij fietste naar huis, zag twee jongens (jonge mannen) en daarbij lag een meisje (jonge vrouw) op de grond. Hij dacht dat het wel goed zou zijn, omdat er al iemand bij was, maar twijfelde toen en ging terug. De jongens waren aan het bellen met de politie, maar kwamen er in hun Arabische moedertaal niet helemaal uit. Toen heeft hij ook gebeld. Ze vroegen of hij een doek bij zich had om tegen de wond op haar hoofd te houden. Nou, dat is niet iets waar hij elke dag mee rondloopt, dus had hij z'n t-shirt maar uit gedaan en dat om haar hoofd gedaan. Het was naar om al dat bloed op de stoep te zien.
Dit is al de tweede keer dat hij 112 moest bellen onderweg uit z'n werk. Bijzonder om op deze manier door God gebruikt te worden, het doet m'n moederhart goed!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.