zaterdag 5 maart 2016

Een minituintje op tafel

Al 2 weken heb ik niks met het boekje 'Onderweg naar Pasen' gedaan, door allerlei omstandigheden. Maar vandaag pakte ik het weer op. Niet persé waar ik was gebleven, maar wel als soort leidraad voor wat ik van plan was te maken. Ik had er heel erg veel zin in! Het was de bedoeling dat ik het samen met S zou doen, maar ze was al druk bezig een heerlijke chocoladetaart te maken met M, helemaal niet erg:) Op deze foto is het nog niet helemaal af en heb ik uiteindelijk nog wat dingen veranderd.


De weg die erdoor heen loopt begint bij het rode hart. Er is in je leven ergens een keuze om te vertrouwen op God. Eigenlijk moet je daar elke dag weer opnieuw voor kiezen. Het blauwe figuurtje kiest een andere weg. Een keus die ook ik wel eens maak, als ik vertrouw op mijn eigen wijsheid en inzicht.


Er ligt een Bijbeltje, het is een échte Bijbel met ontzettend kleine lettertjes. M kan het lezen, maar verder ook niemand! L gaf het R als 5 dec-cadeautje. Het staat symbool voor het verlangen Jezus te willen volgen.


M'n gehaakte engeltje weer, als symbool voor Gods hulp.


Een klein brilletje, ooit van L geweest. Als symbool voor geopende ogen.
'...was blind, but now I see!'


Het kleine wekkertje, dat S voor haar verjaardag had gekregen, komt nu goed van pas. Het staat niet symbool voor de tijd die ik aan God geef, maar de tijd die God aan mij geeft!


Vandaag kocht ik 5 grote bloesemtakken. Daar zaten een paar kleine takjes aan vast. Daar heb ik het kruisje van gemaakt. Symbool voor Jezus' lijden en sterven voor mij.


Normaal staat dit kleine beeldje naast een nog kleiner kribje op de plank van de boekenkast. Maar Maria nu zo geknield bij het kruis vind ik nu heel mooi.


Eigenlijk had ik niet gedacht dat ik het zo leuk zou vinden! Er moet ook ergens nog een klein schaapje tussen, als symbool voor 'het Lam van God' en het feit dat Jezus de goede Herder is. Die kom ik vast nog wel ergens tegen de komende tijd.
Het idee om zo'n minituintje te maken deed ik vrijdagochtend op. Ik bracht S naar school en lees dan altijd nog een boekje voor. Na de voorjaarsvakantie werken ze over het tuincentrum en er lagen allemaal boeken over dit onderwerp. S pakte het boek 'Het grote tuintjesboek' en samen keken we er in. Ik werd helemaal enthousiast, zo kun je bv al in het deksel van een pindakaaspot een minituintje maken! Uiteindelijk is dit het geworden en het leuke vind ik dat het de komende tijd nog gaat groeien en bloeien. Ik ben heel benieuwd hoe het er over twee weken uit ziet! Ik zal er af en toe een foto van op m'n blog zetten.





5 opmerkingen:

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.