vrijdag 15 november 2013

Dag en nacht houdt het Mij bezig!

Oef, de tijd vliegt! Ik heb het zo druk... druk met m'n 'tussen-herfst-en-kerst-programma'! Maar het is leuk! We hebben al heel wat spelletjes gedaan, ik weet inmiddels wat 'Ligretto' is! We zijn er achter gekomen dat er meer mensen zijn die van spelletjes houden en die hebben we uitgenodigd te komen eten en spelletjes te doen, supergezellig, echt een aanrader!

Verder wil ik nog iets delen.
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik ben van nature geen evangelist. Als het gesprek spontaan die kant op gaat vind ik het prima en fijn om erover te praten, maar ik zal er zelf niet zo gauw over beginnen, ténzij ik een mooie opening vind! Dit te constateren heeft me destijds wat lucht gegeven, ik ben er op gaan vertrouwen dat God in en door mij werkt met Zijn Geest en dat dat op vele manieren kan. Moeder Theresa zei dat zo mooi, dat ze een potlood is, waarmee haar Schepper schrijft. Het potlood is niet perfect, maar daar gaat het niet om, het ligt er aan door Wie het gebruikt wordt.


Zo ging ik weken terug voor het eerst naar de fysiotherapeut. Onderweg ga ik dan bidden, dat doe ik dan weer wel;). Bidden om een mooi gesprek, om iets waar het écht om gaat, God wist wel wat ik bedoelde. Maar tot gisteren gebeurde er wat dat betreft niet veel.

Gisteren ging ik weer en thuis liep het niet helemaal gesmeerd, waardoor m'n aandacht helemaal opgeslokt werd. Maar terwijl ik daar zit begint hij een liedje te zingen uit de film 'Jesus Christ, superstar' en ik zei dat ik het niet kende en dat ik ook niet zo gauw naar die film zou kijken. Hij zegt: 'jaaa, ze verdraaien de werkelijkheid.'
Ik vroeg hem of hij en zijn vrouw ook christenen waren en ja, dat zijn ze, hij noemde een bepaalde hoek, maar ze doen er eigenlijk niet zo heel veel mee.
En ook al kon ik, door zijn gepraat, niet heel veel inbrengen... Ik was weer eens verrast. Het lijkt wel of God daar echt van houdt, om mensen te verassen! Altijd als ik ergens op zit te wachten, gebeurt het niet, pas als ik er niet meer aan denk of ergens anders mee bezig ben, dan is Hij daar!


Het gaf me ook te denken.
Terwijl ik druk bezig was met m'n eigen leven en me op dat moment niet zo bekommerde om het wel en wee van iemand anders, leek God te zeggen: 'Maar het bekommert Mij wel, áltijd, dag en nacht houdt het Me bezig!!'













1 opmerking:

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.