vrijdag 8 november 2013

Niet vast houden, laten stromen!

Zo, nu eerst even een bedankje voor iedereen die langer of kortere tijd geleden een reaktie op mijn blog heeft geplaatst! Dat is zo leuk en bemoedigend! Maar ik vergeet nog wel eens een reaktie terug te geven en weet ook niet of dat nog gelezen wordt. Zelf plaats ik weleens een reaktie en kijk er nooit meer naar;) Sinds kort ben ik er achter dat je je kunt aanmelden om op de hoogte te blijven van eventuele vervolgreakties, dat is handig!

Pinterest

Het is een gezellig dagje vandaag. Vanochtend kwamen er 3 peutervriendjes bij mijn peuterdochtertje spelen. Ik had een paar grote kleden op de grond gelegd met in elk hoekje iets anders te spelen. 4 kleine stoeltjes om de kleine tafel met wat puzzels, blaadjes en wascokrijtjes. Daar kan ik heel erg van genieten. En dan samen wat drinken met een doosje dummies erbij, die natuurlijk met z'n allen over de vloer gaan rollen. De ontwikkeling van die vier loopt zo'n beetje gelijk en het woordje 'van mij' en 'mijn' is schijnbaar nieuw, ik had het nog niet eerder gehoord, maar deze ochtend was het niet van de lucht! Later samen een mandarijntje eten, de een pelt het heel handig en zelfstandig, de ander wacht net zo lang tot ik een beginnetje maak, maar allemaal willen ze in eerste instantie zélf schillen... al dan niet door mij afgemaakt.
Boekjes lezen, met de poppen spelen, Pieter Post kijken, doos speelgoed omgooien, met de speelgoeddieren spelen, op het bord krijten, het was een gezellige boel.

Pinterest

Genade moet stromen als water las ik ergens;). Je moet deze momenten niet vast willen houden, als je ze ontvangt en laat gaan, zul je zien dat er alleen maar meer en meer genade stroomt, van moment op moment.
Dat bedacht ik gisterenavond ook, toen ik dat kleine meisje naast me nam in bed en dicht tegen me aan hield, mijn lippen op haar voorhoofdje gedrukt. Deze momenten, ze komen en gaan en ik laat ze vol vreugde over m'n leven stromen.

Pinterest

Terwijl ik deze blog schrijf, kijk ik naar buiten en zie een koolmeesje van heel dichtbij op de schutting zitten, zo scherp, zo klein, zo prachtig!

Vanmiddag komt een vriendin van me, ze brengt een ovenschotel mee, die ze thuis al klaarmaakt en dan gaan we spelletjes doen, om half 7 komen de mannen erbij en eten we met elkaar. 's Avonds komt er dan nog een vriendin en maken we er een haakfeestje van.
En als de dag voorbij is, dan voel ik me heerlijk moe en ben ik blij dat ik naar bed kan! Slaap is ook zoiets wonderlijks, je valt erin en je wordt weer uitgerust wakker als het een beetje meezit!;-)

Fijn weekend!











5 opmerkingen:

  1. marijke van vuuren8 november 2013 om 12:12

    Wat een mooie positieve blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zeg! Ik ben iemand die altijd wil vasthouden! En dat misschien wel helemaal niet moet willen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellige blog, dank je! Jij ook fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi blogje! En de foto's zijn ook leuk!
    Laatste zin raakt me, en dat bedoel ik niet beschuldigend hoor. Uitgerust wakker worden, ik weet niet meer hoe dat voelt. Voor mij zal misschien de hemel pas Rust geven, en tot die tijd genieten van de kleine dingen..
    fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je reaktie, Hans! Ik denk dat er meer mensen zijn die zich hierin herkennen. Het is altijd zoeken naar een goed evenwicht in hoe je dingen verwoord, dat zul je zelf ook vast herkennen.
      Genieten van kleine dingen is echt een gave van God, mooi!

      Verwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.