zaterdag 16 november 2013

Waar ik mee bezig ben vandaag



Terwijl de helft van ons gezin naar de intocht van Sinterklaas gaat kijken met lege plastic tasjes die hopelijk vol terug komen met kruid- en pepernoten, zit ik hier knus met een kopje soep achter de pc. Vorige jaren namen ze geen tasjes mee, het staat zo 'hebberig', maar zaten hun jaszakken helemaal vol en konden ze ze amper kwijt. Bij dat achter de computer zitten blijft het natuurlijk niet. Ik ga het huis zo even gezellig maken (lees: alle overtollige kapstokartikelen opruimen en de was strijken en vouwen... 'gezellig maken' klinkt een stuk vriendelijker!)


Maar eerst ga ik met zoonlief boodschappen doen. We hebben hier nog steeds als regel, dat als je een cijfer van 9 of hoger hebt, je in het weekend een taart mag bakken. Fijn als dat een keer gebeurt;) Monchoutaart staat op het programma vandaag.


Dan nog even een boek bij de bieb halen. Heb ik me de vorige keer verdiept in het vertellen van verhalen. Nu is het 'speedcleanen' aan de beurt. Ben heel benieuwd, hopelijk staan er wat bruikbare tips bij. In dat geval zal ik er zeker nog een blog aan wagen!



Dit weekend wil ik ook weer even een flink stuk doorhaken aan de babydeken, het is al bijna af, terwijl ik eigenlijk tot maart de tijd heb... Maar mijn handen jeuken om iets te gaan maken uit het boek 'haken en meer' dat ik laatst van m'n ouders gekregen heb. Zoveel leuke dingen kom je tegen!

Ik ben een beetje aan het nadenken over hoe ik in 2014 ga bloggen. Zowiezo neem ik de maand december een flinke blogpauze. Voordat die maand aanbreekt wil ik op m'n andere weblogs nog iets plaatsen en afronden. Alleen op deze blog zal er af en toe een blogje komen, omdat ik het gewoon heel leuk vind om te doen. Verder ga ik een lijstje bijhouden van de boeken die ik in 2014 lees, die kun je dan ergens aan de kantlijn vinden. Ben benieuwd wat het nieuwe jaar me wat dat betreft gaat brengen. Soms denk ik dat ik alle boeken al zo'n beetje gelezen heb, maar ik kom toch elke keer weer mooie tegen. Misschien maak ik ook wel zo'n lijstje met films of tv-programma's, ik denk het wel.


Tot slot. Gisterenavond ben ik met 2 vriendinnen na 2 jaar weer begonnen met bidden voor vervolgde christenen. Het is zo bijzonder, zo goed ook, om even uit je eigen (veilige) wereldje te stappen en aan deze broers en zussen te denken. Je bidt voor hen, maar wordt daardoor zelf gezegend!


Het is een beetje een raar blogje geworden met wel heel uiteenlopende onderwerpen. 
Toch is het leven vaak ook zo.
Fijne dag verder!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.