dinsdag 26 november 2013

Wat een prachtige streng gouden dagen!

Bijna een jaar lang zijn we met een facebookgroep bezig geweest met het boek 'Een vrouw naar Gods hart' van Elizabeth George. Elke twee weken lazen we een hoofdstuk en nu zijn we bij het laatste aangekomen.
Maar zover ben ik nog niet. Gisteren las ik iets moois.


Vier vrouwen werden geïnterviewd over hoe zij dachten over de 'gouden jaren', die periode van hun leven, na de middelbare leeftijd. Volgens de schrijfster een periode die 'traditioneel gezien gekenmerkt wordt door wijsheid, tevredenheid en betekenisvolle 'vrije tijd'.

De vrouw van 31 jaar  zegt: 'Ik heb nog zo veel te doen voor die tijd dat ik betwijfel of ik ooit zover kom.'

De vrouw van 44 jaar zegt: 'Nog twintig jaar te gaan. Ik hoop maar dat we dat redden!'

De vrouw van 53 jaar zegt: 'Soms denk ik dat onze gouden jaren nooit komen. Onze dochter is vorig jaar gescheiden en woont nu weer bij ons met haar kindje...'

De vrouw van 63 jaar zegt: 'Wij zouden onderhand zover moeten zijn. Wij dachten dat we genoeg gespaard hadden om te kunnen genieten van een onbezorgde oude dag, maar dat is niet het geval.'

Iemand die deze dingen las schreef aan de schrijfster:

O, Elizabeth - als we elke dag toch eens zouden beschouwen alsof alleen die dag onze 'gouden dag' was - wat een prachtige streng van gouden dagen, die samen gouden jaren vormen, zouden we dan aan onze Here kunnen teruggeven!


5 opmerkingen:

  1. Wat een mooie opmerking! Het is ook vaak mijn gebed in de morgen, vandaag voor Hem te leven! Elke dag heeft genoeg aan hetgeen wat dan komt...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Het lijkt mij een heel mooi boek, ik zet hem op mijn verlanglijst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is inderdaad een prachtig boek dat je er keer op keer bij pakt. Het na de Bijbel, mijn meest gelezen boek ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooie opmerking, een goed voornemen. Toen ik echt tot geloof kwam heb ik het boekje gekocht 'een jonge vrouw naar Gods hart', van dezelfde schrijfster. Ik besef me nu dat ik het boekje niet heb uitgelezen...een goede kans om het te gaan doen. Ik wil elke dag zo leven voor de Heer, bedankt dat je dit heb gedeeld :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daar wordt ik heel stil van. Zullen we daar dan maar mee beginnen? De gouden dagen tellen ... Elke dag heeft wel een gouden randje toch?

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.