maandag 7 april 2014

Een leven veranderd

Iemand wees mij op het programma 'de Verandering' van de EO. Nu kunnen jullie daar zelf natuurlijk ook naar kijken. Maar vandaag wil ik vooral speciaal aandacht vragen voor dit prachtige getuigenis.
Romano, die uit een 'Romafamilie' komt en een niet al te beste reputatie heeft, is tot geloof gekomen en verteld daarover in dit programma.

Ik heb het zelf twee keer bekeken en het doet wel wat met me. De manier waarop God in mensenlevens komt, kan zo verschillend zijn, maar toch zijn er altijd dezelfde vernieuwingen in mensenlevens, harten gevuld met de liefde en blijdschap en vrede van God, die niet te verklaren en te bevatten is. Ik ben veel in contact geweest met mensen die pas tot geloof gekomen zijn. Dan geniet ik van het pure, het stralende, het zo graag van de daken willen schreeuwende!
     springtime songs
Pinterest

Wat ik ook mooi vind is de manier waarop God spreekt. Uiteraard is dit door het lezen van Gods Woord, maar ook door de stem van de Heilige Geest door je gedachten. Daar ga ik nog veel te vaak aan voorbij. Denk ik dat het 'mijn goede idee' was, terwijl het van God kwam. Of denk ik dat het gedachten van God zijn, terwijl het mijn eigen vleselijke gedachten zijn. Het kan allemaal. Het beste is om het te toetsen, neem je gedachten serieus, is het tot zegen van anderen, probeer het maar gewoon uit. Het is zo belangrijk om die Stem te leren kennen, de stem in ons hart van onze God, die we zeggen te volgen! Romano geeft ook hier een paar mooie getuigenissen van. Bijna te mooi om waar te zijn, maar ik geloof dat God zo spreekt!

Op het laatst wordt duidelijk dat er heel wat mensen die hem van vroeger kenden, twijfelen aan zijn oprechtheid in dit bekeringsverhaal. Hij zou het allemaal maar voor de aandacht doen. Mensen twijfelen niet alleen, maar geloven het simpelweg niet. Dan zegt hij dat hij het niet meer zo belangrijk vind wat mensen van hem vinden, dat alleen telt wat God van hem vind. En de mensen die twijfelen of het niet geloven: kom en zie! Het is niet zo moeilijk om van een afstandje je mening te hebben over de betrouwbaarheid van de verandering in iemands leven, laten we dat niet te snel doen. Je zou zomaar het werk van God kunnen minachten. Dat wil je toch niet?!!
 God is love...
Pinterest

God is goed!
God is groot!
Hij gaat door met Zijn werk!
Of, zoals ik het gisteren in de kerk hoorde:
God heeft het script van ons leven veranderd in 'bestemming hel' naar 'betemming: eeuwig leven met God'!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.