maandag 29 december 2014

Liefde is...

Wat heb ik lekker gewerkt vanochtend in huis. Nu kan ik ook eens zeggen dat er veel uit mijn handen is gekomen! De laatste tijd geniet ik van het doen van de was...het moet niet gekker worden! Dat komt denk ik echt door al die kraamtijden die ik meegemaakt heb. Wat was het heerlijk om de wasmachine te horen draaien en elke dag een schoon bed te hebben! De was wapperde aan de lijn op het balkon of aan het wasrek binnen. Nette stapeltjes handdoeken in de badkamer en de geur van schoonmaakmiddelen leken bij het huis te horen.

All the laundry rooms from this Elements of Style post are lovely and white, but this one in particular, with that shelf and counter, caught my eye.

Ze zeggen dat je alles ´beromantiseerd´, nou, laat me dat maar even fijn doen dan! En waarom zou er een kraamtijd voor nodig zijn om hetzelfde te bereiken? Dus ben ik 's ochtends lekker met de was bezig en ook 's avonds probeer ik nog even gauw een wasje weg te vouwen. Vanochtend had ik niet zoveel was, dus heb ik er maar een gordijn van onze slaapkamer bij gedaan, je moet toch wat:)

cute laundry room

Vandaag doen we het lekker makkelijk. De meiden willen graag een filmmarathon, maar daar ben ik nooit zo voor. Ze mogen wel meer kijken en om de beurt voor ieder wat.
Terwijl S bezig gehouden wordt door M, ga ik zo even boodschappen doen. Ik probeer het voor meerdere dagen tegelijk te doen, een dag of 3. Eens zien of dat werkt en hoe dat bevalt.
Regeren is vooruitzien en dat geldt ook voor een huishouden. Nou is dat niet mijn sterke kant, maar als ik er eenmaal de vaart in heb, dan kom ik een heel eind. Uitbuiten dus, zulke toestanden!

I really like her meal planning ideas for busy moms. One night for Soups & Salad, one for crockpot cooking on your busiest day, pizza or takeout for family game night, etc. Tons of awesome ideas to plan your week!

Dat was het even voor vandaag! Ik ga natuurlijk gauw weer verder. En vanmiddag ga ik haken. Ik heb tijdens ons weekend weg heleboel bollen wol gekocht en wilde eigenlijk met de crochet along 2015 meedoen, maar daar zie ik toch maar van af. Ik vind een vierkante deken niet zo leuk. Dus ga ik voor een gewone deken van 1.40 breed. Daar komt dan nog een rand omheen, past het mooi op ons bed! Mijn handen jeuken om verder te gaan, maar ik ga eerst boodschappen doen en nog handschoenen kopen voor m'n man. Hij gaat morgen op de fiets naar zijn werk, 24 km heen en 24 km terug... omdat ik met de meiden en de auto naar m'n nicht ga! Liefde is...:)

Love Bikes, Black and White Photography http://www.amazon.com/The-Reverse-Commute-ebook/dp/B009V544VQ/ref=tmm_kin_title_0

5 opmerkingen:

  1. Ik krijg spontaan zin om aan de slag te gaan in huis. ;-) Maar inmiddels is het al tijd voor het avond-eten, dus vandaag zal er niet veel meer van komen.
    Ik ben benieuwd naar je deken, mijn CAL van vorig jaar is nog niet af.
    Dat is zeker liefdevol van je man! Fijne dag morgen!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt allemaal reuze herkenbaar haha. Omdat ik elk moment kan bevallen is mijn was constant weggewerkt en mijn hele huis aan kant en schoon. Zo genieten! Veel plezier met haken, ik heb ook wat voorzichtige stappen gezet op dat gebied maar wil het in één keer kunnen en ben dus een beetje ongeduldig haha..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wachten duurt lang! Ik wens je een voorspoedige bevalling en een mooie kraamtijd toe! Bijzonder om zo het nieuwe jaar in te gaan!

      Verwijderen
  3. Heerlijk zo'n soort dag heb ik ook... kerstboom eruit, winterdecoratie erin en ondertussen oliebollen gebakken en daarna alles gesopt... Heerlijk een schoon en nieuw huis :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja, als man heb ik meer zoiets van elke dag diezelfde was. Heb je het eindelijk weggestreken, is er een zelfde lading die gewassen moet worden. Iets wat nooit ophoudt en zo ontmoedigend is. Mooi als je zo positief naar die wasstapel kijken kunt :-) Een goede start van het nieuwe jaar toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.