donderdag 22 januari 2015

Geef mensen nóóit op!


Gisterenavond waren we te gast in de Adventskerk. In dit gebouw was ik wel eens geweest in een poging het Hebreeuws onder de knie te krijgen. Helaas kon ik daar op een gegeven moment niet mee verder, maar het staat nog steeds op m´n ´to-do-list'!
We werden warm welkom geheten bij de deur en konden kiezen tussen koffie, thee of warme chocolademelk. En dat alles terwijl de avond al begonnen was, we waren iets te laat.


Een mooie, donkere, ja, echt bijna zwarte, jonge vrouw leidde de avond. Ze had zich goed voorbereidt en vertelde met een enthousiasme die aanstekelijk werkt. Het was hartverwarmend te ontdekken hoe in al die verschillende gemeenten Gods Woord echt centraal staat. Deze keer ging het over de bevrijding van de man die door een legioen demonen was bezeten. Je ziet de littekens nog van het verbreken van de boeien aan z'n polsen, je ziet hem dolen op de begraafplaats, een gevaar voor zichzelf. Het volgende plaatje is een man die rustig aan de voeten van Jezus zit! Wat een verschil!
De eerste les die we daaruit konden trekken is, geef mensen nóóit, maar dan ook nooit op! Dat wat voor ons onmogelijk is, is wel degelijk mogelijk bij God. Wat een troost en bemoediging terwijl ik dacht aan de mensen die ik al zo'n beetje 'opgegeven' had!
Op het laatst vraagt de bevrijdde man of hij met Jezus mee mag, maar Jezus weigert dat en zegt dat hij aan zijn familie en dorpsgenoten moet vertellen wat God voor hem heeft gedaan. Het is of Jezus zegt: 'Eén van ons moet blijven, moet de mensen vertellen wie God is. Ik kan dat niet doen, ze sturen me weg. Jij moet blijven, ga het ze vertellen!'
Was het zo niet ook toen Jezus terug naar Zijn Vader ging? Hij moest gaan. Wij konden nog niet met Hem mee. Hij stuurt Zijn discipelen en ook ons er op uit om de mensen te vertellen van de grote liefde die God heeft voor de mensen!

Praise Jesus!

We zaten aan tafeltjes en per tafeltje baden we voor de mensen die ons lief zijn. Zo konden we even iets van het grote verlangen van elkaars hart proeven, dat onze buren, familieleden, klasgenoten, vrienden en collega's Jezus zullen leren kennen.

Ask...Seek....Knock

Ook dit was een mooie avond. We konden nog een mooi gebedsboekje meenemen, wat zijzelf in elkaar gezet hebben voor een gebedsweek afgelopen jaar, met daarin lezingen over gebed en ook voor kinderen stukjes om te lezen met kleurplaten en puzzeltjes. Ik ga het zeker (voor)lezen!


4 opmerkingen:

  1. Prachtig en bemoedigend om te lezen zeg! Was die gebedsweek georganiseerd vanuit ICF? Het klinkt erg aantrekkelijk allemaal ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij is het landelijk. Veel kerken in R'dam hebben deze avonden samen georganiseerd. Als je belangstelling hebt, kan ik je wel de folder sturen over de rest van de week! cjvanvuuren76@gmail.com

      Verwijderen
  2. Wij hebben ook interkerkelijke gebedsavonden in ons dorp, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo mooi joh, zo bemoedigend. Dank je wel.
    Ik knoop ze in m'n oren, en wil ze in mn hart bewaren, die woorden uit je blog... nooit iemand opgeven.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.