zondag 25 januari 2015

Laatste avond

Gisterenavond was de laatste avond van deze gebedsweek in januari. We kwamen bij elkaar in dit prachtige oude kerkje. Helaas maakt mijn mobiel niet de mooiste foto´s, maar in het echt was het heel mooi, zoals het licht en deze kerk afstak tegen de donkere lucht.


Ook deze keer werd het gedeelte gelezen van de vrouw bij de bron. Er staat een tekst die me nog nooit is opgevallen. 

De vrouw dan liet haar kruik staan, en ging naar de stad en zei tot de mensen...
Joh. 4:28

We mochten even in stilte mediteren over het gedeelte dat gelezen werd.
Dat de vrouw haar kruik liet staan vind ik zo mooi. 
Het levende water was gevonden, ze had haar kruik niet langer meer nodig.
Ze zou nooit meer dorst hebben.

We zongen wat liederen, gingen in groepjes bidden en zongen nog meer liederen.

Faith Hope Love

Voor het eerst nam ik twee van onze dochters mee. Er waren nog meer kinderen. Zo mooi om hen mee te horen bidden! 

Nu is deze week voorbij. Er is niets 'merkbaars' veranderd.
Nou ja... er is wel degelijk iets veranderd.
Ik bedoel dat het leven nu gewoon weer verder lijkt te gaan.
Ik weet dat alle gebeden bij God zijn.
En dat Hij daar het goede op de juiste tijd mee doet!




4 opmerkingen:

  1. Dat kerkje! Waar staat die als ik vragen mag? Zo horen kerkjes namelijk te zijn :) Ik hou van (kleine) kerkjes die nog echt op een kerk lijken .. ;)

    En ook ons brood is te doen de wil van Zijn vader. Onze Vader.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onzichtbaar werk, dat gebed. Maar onze Vader, die in het verborgene ziet, zal je ervoor belonen.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.