zondag 21 april 2013

Als je iets doet, doe het voor Mij!

Luister eens naar het bekende Bijbelgedeelte uit Mattheus 25 op een andere manier. 

Iets doen voor een ander,
voor de ander bij je thuis, voor de ander op je werk, op school, die op je pad komt. En dat wat je geeft of wat je doet hoeft je niet eens veel geld te kosten. Een beker water? Tijd? Aandacht? Liefde? Gezelligheid? Warmte? Begrip? Samen zijn? De ander dienen?

Hoeveel kansen laat ik dagelijks liggen en wat jammer is dat als ik bedenk dat wanneer ik dat doe voor de minste van Jezus' broeders (of zusters), dat ik het voor Jezus Zelf doe!
Dat wil ik deze week meenemen, vandaag nog! 

Afgelopen vrijdagavond schrokken we erg toen onze dochter van 12 met een harde smak op haar hoofd viel van de fiets. Wat is het in die eerste uren op de spoedeisende hulp, als nog onzeker is wat er is (gelukkig is er niets ernstigs en mocht ze weer mee naar huis) eenvoudig om haar alles te geven wat ze nodig heeft. Wat weet je dan weer dat je met elkaar verbonden bent. Wat besef je dan weer goed dat je als mens zo ontzettend kwetsbaar bent en hoeveel je van je kind houd en er alles voor over hebt. Omdat je liefhebt!

Laat dat het enige zijn dat me drijft, mijn liefde voor Jezus!
Laat ik elke dag doordrongen zijn van Zijn liefde voor mij!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.