vrijdag 19 april 2013

Volkomen toegewijd

Een nieuw lied. Wat is dat eigenlijk? In de Psalmen vind je vaak: 'Zing een nieuw lied!' Zijn dat altijd maar weer nieuwe liederen en nieuwe melodieën?

Hoewel ik daar niets op tegen heb, heb ik eens een mooie uitleg daarover gehoord. Het zijn niet langer meer de woorden van het leven onder de wet, maar nieuwe liederen van een leven van vergeving, genade, liefde en vooral een leven door geloof.
 

Een nieuw lied. Het kan ook zijn dat je een lied kent, maar zoals het ook met Bijbelteksten gebeurt, dan komt er een moment dat je het hoort of leest en het lijkt wel een compleet nieuw lied, het lééft in je, het zijn geen dode woorden die je hoort, er klinkt een echo tot diep in je ziel.

Zo ook dit lied. In het engels vind ik 'm mooier dan in onze eigen taal. 
Vooral de woorden van het refrein. Als ik 's nachts wakker lig, dan júbelt het in mijn geest: God, U bént mijn God! 

Het komt denk ik mede doordat ik afgelopen zondag iets 'nieuws' hoorde. Het ging over het feit dat God heilig is. En hoevaak denken we dan niet aan 'afgezonderd zijn'? Afgezonderd van zondige zaken, van het kwaad' Maar dat is nog maar de helft. De andere kant is dat God met ál Zijn liefde, zorg en aandacht volkomen toégewijd is aan het goede werk dat Hij is begonnen. Niet af en toe even, maar voortdurend, constant actief betrokken! Ook vandaag! Wat bijzonder te bedenken dat ik ook zélf Zijn goede werk ben! 

Dit is mijn God en deze God is vóór mij! In deze God ligt de vervulling van al mijn wensen en verlangens.
Is het daarom niet goed om even 'stil' te zijn en te rusten?



7 opmerkingen:

  1. Dank voor dit mooie lied en je blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog even je tijd bijzetten :-) het is nu 19:19 uur....!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik heb ruzie met die tijd, weet niet wat ik verkeerd heb ingesteld, moet er eens naar kijken!
      Bedankt voor je reaktie!!
      En ik meende het vorige week hoor, als je eens iets wil schrijven over die andere onderwerpen wat ik kan plaatsen, zou ik heel leuk vinden!

      Verwijderen
    2. Je moet de tijd zone goed instellen denk ik.

      Verwijderen
  3. Mooi is dat he, dat een lied soms zomaar helemaal nieuw kan klinken, juist vaak op het moment dat je het hard nodig hebt. Muziek heeft kracht, vind ik, vaak zijn de woorden precies het gebed dat ik niet onder woorden kon brengen. Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.