donderdag 4 april 2013

eenvoudig leven (3)

Heer, ik draag mijn hart niet hoog
mijn ogen steken niet van trots
ik ben niet uit op grootse daden
die mijn krachten te boven gaan
verstild ben ik en gerust
geborgen als een kind bij zijn moeder
zo ben ik als een kind
Psalm 131


Een psalm waarnaar ik vaak mijn toevlucht neem 
als het allemaal niet meer eenvoudig is,
als het leven me net iets te snel gaat, 
als m'n hoofd te vol is met gedachten, 
als er teveel op me afkomt, 
als er zoveel moet. 
Dan dank ik God vanuit de bodem van mijn hart
voor de grenzen die Hij mij gegeven heeft.
Voel ik geen enkele drang om te presteren.
Geef ik mijn 'teveels' aan Hem,
Kom ik tot rust in Zijn aanwezigheid.
Het is goed zo!
's Nachts leg ik mijn jongste aan de borst. 
We vallen dan vaak samen weer in slaap.
Allebei verstild,
allebei gerust,
allebei geborgen!

2 opmerkingen:

  1. Mooi, dat is dus de eenvoud van het kennen van Jezus. Rust, ook al raast de wereld door. Daar moet ik mezelf ook vaak aan herinneren. Thanks!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.