zaterdag 27 april 2013

Eenvoudig leven (6)

Als we een lauw leven leiden en tegelijkertijd de naam van Christus verkondigen, is dat volslagen weerzinwekkend voor God.
En wanneer we eerlijk zijn, moeten we toegeven dat het ons ook geen voldoening en vreugde geeft.
Maar de oplossing is niet dat je beter je best moet doen, vervolgens tekort schiet en dan grotere beloftes doet, met als enig resultaat dat je weer tekortschiet.
Het helpt niet om meer liefde voor God bijeen te rapen, jezelf ertoe dwingen Hem meer lief te hebben. Wanneer Hem liefhebben een verplichting wordt - een van de vele dingen die we doen moeten - dan richten we ons uiteindelijk nog meer op onszelf.
Het antwoord is: dat je je láát veranderen door Hem!
Feit is dat ik God nodig heb om me te helpen van Hem te houden.
De Heilige Geest moet bij ons intrekken!

Dit stukje las ik in het boekje 'Te gekke liefde' van Francis Chan. 

Wat moet ik deze les vaak leren. Niet op jezelf zien, alleen op Jezus! Hij doet het! Hij gaat het doen! Op Zijn unieke, prachtige tijd en wijze! En ik? Laat ik me veranderen? Zie ik niet langer op mijn bezigheden, of het nu wéér fout gaat of dat het al een poosje geweldig gaat...
Ik kijk naar Jezus, mijn Jezus, o, wat houd ik van Hem!!! Yes Lord!

I lay everything down for the joy of the Lord:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.