zondag 14 april 2013

OMF-gebedsdag


De laatste tijd kijk ik iets dieper in de spiegel en moet ik constateren dat er hier en daar onmiskenbaar grijze haren verschijnen. Hoe zou dat nou zijn, kán dat nou wel, lang, krullend, grijs haar??
Wellicht denk je, wat heeft dát nou met een OMF-gebedsdag te maken? Maar mijn dilemma is opgelost! Er was een vrouw, een zendelinge die in China werkt, maar nu met verlof is, ze had lang, krullend, grijzend haar, práchtig! Ze gaf bovendien een heel waardevolle Bijbelstudie over gebed voor zendelingen, waarover ik wellicht in een andere blog nog eens terug kom.
Het was gewoon een leuke verrassing!

Maar goed:
Gisteren, zaterdag 13 april '13 organiseerde OMF voor het eerst een gebedsdag. Ik heb een beetje getwijfeld of ik een heel gedetailleerd verslag zal schrijven of 'alleen maar' de dingen die me op de één of andere manier geraakt hebben. Ik kies voor dat laatste.
'We moeten onze gebeden uit Gods hand ontvangen' 
Daar begon de dag mee en ik vond dat erg mooi. De OMF stelt als gebedsdoel binnen 5 jaar 70 nieuwe werkers uit te zenden. Het is belangrijk te weten dat het geen menselijke verlangens zijn naar groei en ambitie. Het is Gods droom, Zijn ambitie, Zijn verlangen, Zijn plan die Hij in harten van mensen legt. Deze gedachte zal ongetwijfeld helpen om gelovig te bidden, maar ook om initiatieven te nemen, wetend dat Hij Degene is die zowel het willen als het werken in ons uitwerkt!

En dan komen we meteen bij het tweede punt dat me raakte, een uitspraak van Hudson Taylor:
'Het gaat niet om een groter geloof, maar geloof in een grotere God.'
Wij hoeven ons geloof niet tot een bepaalde hoogte op te schroeven. Geloof als een klein mosterdzaadje, in de Almachtige, Alomtegenwoordige en Alwetende God van de Bijbel, is genoeg!

We hebben iets gehoord over de geschiedenis van OMF, over H. Taylor en J. Fraser. Zij behoren voor mij persoonlijk absoluut tot die 'wolk van getuigen', waarover Hebreeën spreekt. De gedachte dat God altijd Dezelfde is, is een hartverwarmende en verkwikkende gedachte!

In een van de workshops werden verschillende creatieve vormen van gebed behandeld. Er zijn zoveel ideeën voor gebedskamers of -samenkomsten. Op deze site vind je tal van bruikbare tips. Ik hoop er zeker iets mee te gaan doen. Ook leuk voor gebed met kinderen!

Een andere vorm van gebed is het 'bijbel-bidden'. Ook een vorm die me erg aanspreekt. Je gebruikt daarin Gods woord om bv. voorbede te doen.

Naast alles wat ik gehoord heb, deed het samen-zijn me gewoon erg goed. Gesprekken met mensen, het met elkaar bidden... Het thema van deze dag was 'in verbondenheid' en dat is echt wat ik deze dag ervaren heb en wat me nog lang na zal blijven. De verbondenheid met elkaar die dag, maar ook de verbondenheid doordat we, wereldwijd en door alle eeuwen heen, het lichaam van Christus vormen!

Tot slot een filmpje van OMF over gebed. Laat je inspireren!






1 opmerking:

  1. Dank voor deze mooie samenvatting!! Het was zeker een dag vol zegen en verbondenheid. Loof de HEERE want HIJ is goed!

    shalom,
    Andrea

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.